کد خبر: ۶۰۲۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 08 May 2018
به گزارش تابناک سمنان ،با توجه به لزوم محاسبات مکانیکی در خطوط توزیع و اهمیت آن در پایداری شبکه های برق، نرم افزار محاسبات مکانيکي در شرکت توزيع نيروي برق استان سمنان توليد و طراحي گرديد.
مدیر دفتر مهندسی و نظارت این شرکت بااشاره به این که این نرم افزار از دو قسمت مرتبط با خطوط فشار متوسط و فشار ضعیف تشکیل شده گفت: در بخش فشار ضعيف برآورد مکانيکي خطوط شامل شبکه هاي سيمي و کابل خودنگهدار است و در فشار متوسط، علاوه بر شبكه هاي فوق، محاسبات مكانيكي خطوط شبكه هاي سيمي روكش دار و كابل هاي فاصله دار نيز انجام مي پذيرد.
مهندس رضا علی اصغری با بیان این که محاسبات هریک از خطوط ذکر شده این نرم افزار، دارای سه مرحله اصلي مي باشد افزود: در مرحله اول باتوجه به شرايط محيطي و آب و هوايي، محل احداث شبکه وساير شرايط اوليه، ارزيابي اسپن مجاز طراحي هر حالت شبکه محاسبه و به همراه برخي خروجي هاي مورد نياز نمايش داده مي شود.
وی در ادامه اظهارداشت: در وهله دوم، با در نظر گرفتن سایر پارامترهای مورد نظر طراح ، احتساب قدرت تیر و در صورت نیاز محاسبات قدرت سیم مهار انجام می شود وهمچنين در مرحله سوم ، جداول فلش مربوط به روز سيم کشي ارائه مي شود.
مهندس علی اصغری تصریح کرد: امکان رسم گرافیکی پلان طرح ها با سرعت بالا و سپس محاسبه سریع و همزمان قدرت پایه ها، از جمله قابليت هاي اين نرم افزار محسوب مي شود.
وی یادآور شد: نمونه اولیه این نرم افزار به مدیریت های توزيع برق شهرستان هاي استان ارائه شده تا ضمن آموزش و به کارگيري نرم افزار، از نقطه نظر ها و ايده هاي سازنده همکاران در ارتقاي نرم افزار بهره گيري شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار