کد خبر: ۶۰۷۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 18 May 2018
به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، این مطالعه که توسط محققان دانشگاه موناش استرالیا انجام شد، نشان می دهد که مصرف بیشتر مواد مغذی که در جو، برنج قهوه ای و تمشک یافت می شود باعث تقویت واکنش ایمنی ضدویروسی بدن می شود.

از دیگر مزایای مصرف یک رژیم غذایی پر فیبر کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت است اما اکنون محققان امیدوارند که این رژیم غذایی بتواند به مبارزه با آنفلوآنزا نیز کمک کند.

آنفلوآنزا یکی از شایع ترین عفونت های ویروسی در جهان است بطوری که هر سال بیش از 20 درصد جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گفته محققان دانشگاه موناش، مصرف سطوح بالای فیبر غذایی اثرات آسم و آلرژی ها را بر ریه ها کاهش می دهد و بدن را در برابر ویروس ها مقاوم تر می سازد.

محققان در این مطالعه با آزمایش موش ها متوجه شدند، زمانی که موش ها فیبر بیشتری مصرف می کنند از ابتلا به آنفلوآنزا محافظت می شوند.

محققان می دانستند که فیبرهای غذایی برای افراد مبتلا به بیماری های التهابی ریه مانند آسم و آلرژی مفید است اما نگران بودند که مصرف آنها باعث از فعالیت انداختن سایر واکنش های ایمنی شود.

اکنون آنها متوجه شدند درحالی که فیبرهای غذایی باعث کاهش التهاب در ریه ها می شود، گلبول های سفید خون را نیز فعال می کند که باعث تقویت سیستم ایمنی ضد ویروسی موش ها شده و از آنها در برابر ابتلا به آنفلوآنزا محافظت می کند.این مطالعه در مجله Immunity منتشر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار