کد خبر: ۶۰۸۸۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ 21 May 2018
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان، گفت: نواختن زنگ مقاومت هم‌زمان با سالروز آزادی خرمشهر محوری‌ترین برنامه این اداره کل در سطح یک هزار مدرسه استان است.



به گزارش اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش وپرورش استان سمنان،محمد دستورانی ضمن تشریح برنامه‌های آموزش‌وپرورش در هفته مقاومت و ایثار، تأکید کرد: هم‌زمان با سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر همیشه قهرمان، زنگ مقاومت و ایثار باهدف ترویج فرهنگ شهادت‌طلبی و آشنایی دانش آموزان با معارف دفاع مقدس، در یک هزار مدرسه استان سمنان نواخته می‌شود.
وی افزود: این مراسم معنوی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در هشت شهرستان، ۱۹ نقطه شهری و ده‌ها روستای سطح استان سمنان هم‌زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار می‌شود.
معارف دفاع مقدس تبیین شود
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان، تبیین معارف دفاع مقدس را محوری‌ترین هدف برنامه‌های هفته مقاومت و ایثار در سطح مدارس استان دانست و گفت: با همکاری بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس، برنامه‌های ویژه‌ای در سطح مدارس استان مدارک دیده‌شده که در هفته ایثار و مقاومت به فراخور زمان و مکان مدارس، برگزار می‌شود.
دستورانی بیان کرد: تجلیل از ۷۳۰ شهید فرهنگی شامل دانش‌آموز، معلم و کارمند آموزش‌وپرورش در استان سمنان یکی دیگر از برنامه‌های هفته ایثار و مقاومت در سطح استان محسوب می‌شود.
وی افزود: با همراهی بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان همچنین بیش از هشت هزار دانش‌آموز این استان معارف دفاع مقدس و جنگ تحمیلی را آموزش می‌بینند.
 
وصایای شهیدان خوانش می شود
 
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان گفت: بیان خاطرات و روایتگری دفاع مقدس، خوانش وصایای شهیدان به‌خصوص شهدای دانش‌آموز استان سمنان و همچنین حضور در گلزار شهدا در ایام هفته مقاومت و ایثار در سراسر استان سمنان تدارک دیده‌شده است.
دستورانی بابیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید در مدارس استان سمنان همواره پویا بماند، تأکید کرد: یکی از محورهای اصلی برنامه‌های هفته ایثار و مقاومت، آشنایی دانش آموزان با رشادت های دلاورمردان ایران اسلامی در دفاع از کیان اسلام، انقلاب و کشور است که به آتیه سازان ایران اسلامی نشان می دهد این انقلاب با خون چه عزیزانی به دست آمده و امروز باید پاسداری از آن در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: در نشست های هماهنگی برگزاری مراسم هفته ایثار و مقاومت در سراسر استان سمنان، مقوله دانش‌آموز محوری در اجرای برنامه ها، به تمام مدیران آموزشگاه ها و مدارس استان توصیه شده که هدف این امر نیز افزایش مشارکت دانش آموزان در گرامیداشت این ایام است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار