رئیس بیمارستان حضرت زهرا (س) گفت: در گذشته عمل جراحی شبکیه چشم تنها در بیمارستان فیض صورت می گرفت که بدلیل افزایش لیست انتظار، امکان انجام عمل در بیمارستان حضرت زهرا (س) فراهم شد.
کد خبر: ۶۲۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳ 01 July 2018

به گزارش تابناک : مسعود جوانبخت اظهار داشت: عمل جراحی شبکیه چشم یکی از پیچیده‌ترین عمل های جراحی چشم است که به دلیل هزینه گزاف آن در بیمارستان‌های خصوصی و صرف هزینه بالای ۱۰ میلیون، امکان انجام این عمل در جهت خدمت رسانی به مردم شهر اصفهان در دو بیمارستان دولتی فراهم شد که تنها ۱۰ درصد هزینه ها را بیماران پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه عمل جراحی شبکیه چشم یک عمل سنگین است که نزدیک به سه تا چهار ساعت بیمار در اتاق عمل حضور دارد، ادامه داد: عمل جراحی شبکیه چشم در گذشته تنها در خارج از کشور امکان داشت که با خرید تجهیزات مورد نیاز از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بیمارستان حضرت زهرا (س) زینبیه امکان انجام این عمل چشم فراهم شد و به خاطر استقبال مردمی و بالا رفتن لیست انتظار بیماران، بنا بر تصمیم جدید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امکان انجام عمل جراحی شبکیه چشم با تعرفه دولتی نیز در این بیمارستان فراهم شد.

رئیس بیمارستان حضرت زهرا زینبیه با اعلام اینکه ماهانه ۴۰۰ عمل جراحی چشم در این بیمارستان انجام می گیرد، تصریح کرد: از این تعداد ماهانه نزدیک به هشت تا ۱۰ عمل جراحی شبکیه داریم.

عمل آب مروارید بیشترین عمل جراحی چشم در اصفهان

وی اعلام کرد: انجام عمل جراحی شبکیه برای بیمارانی که بر اثر عوامل مختلف چشم آنها بسیار کم بینا شده است، امکان بازگشت بینایی کامل را فراهم می کند.

جوانبخت با اشاره به اینکه ضربه خوردن به چشم و یا بیماران دیابتی بسیار پیشرفته که به چشم آنها آسیب وارد شده و دچار نابینایی یا کم بینایی شدید شدند و رگه های داخل شبکیه افرادی که به دلایل مختلفی پاره شده است، نیازمند عمل جراحی شبکیه است، ادامه داد: عمل جراحی شبکیه در مراکز خصوصی صورت می گیرد اما امکان انجام این عمل در بیمارستان‌های دولتی تنها در دو بیمارستان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه عمل آب مروارید بیشترین عمل جراحی چشم در اصفهان به شمار می رود، گفت: آب مروارید علاوه بر اینکه بر اثر افزایش سن به وجود می آید بر اثر ضربه به چشم یا آسیب حین جوشکاری و نیز تابش شدید نور آفتاب نیز، ایجاد می شود.

رئیس بیماستان حضرت زهرا (س)، بیان داشت: انواع اعمال جراحی چشم در سه بیمارستان دولتی از جمله فارابی، فیض و حضرت زهرا (س) صورت می گیرد.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار