امام جمعه موقت اصفهان گفت: در برابر قلدرها باید موضع محکم گرفت و اگر از همان اول در برابر آمریکا انعطاف نشان نمی‌دادیم و فکر نمی‌کردیم کدخدا هستند و با کدخدا باید ساخت دشمن این قدر وقیح نمی‌شد.
کد خبر: ۶۳۴۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱ 24 July 2018

به گزارش تابناک اصفهان : محمدتقی رهبر در خصوص مواضع اخیر رییس جمهور در مقابل آمریکا و پاسخ ترامپ به این مواضع، اظهار کرد: از اینکه مواضع رییس جمهور در برابر آمریکا اصولی است شکی در آن نیست. در برابر قلدرها باید موضع محکم گرفت و اگر از همان اول در برابر آمریکا انعطاف نشان نمی‌دادیم و فکر نمی‌کردیم کدخدا هستند و با کدخدا باید ساخت دشمن این‌قدر وقیح نمی‌شد. این اشتباهاتی بود که در سه سال گذشته رخ داد و آمریکایی‌ها را گستاخ کرد.

وی افزود: وزیر امور خارجه آمریکا اشاره کرد که "ما فکر می‌کردیم روحانی و ظریف میانه‌رو هستند اما حالا می‌بینیم که منطقشان همان منطق حکومت ایران است". اگر از اول توجه به فرمایش‌های مقام معظم رهبری داشتیم که "آمریکا قابل اعتماد نیست هر چند هم لبخند بزند" امروز با گستاخی آنان روبرو نبودیم.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: مواضع اخیر رییس جمهور در خصوص آمریکا درست بود و همین‌گونه در برابر دشمن گستاخ باید موضع گرفت. دنباله‌روی رهبری بودن به این معناست که همه ما همین مواضع را بگیریم. باید از آمریکا قطع امید کنیم و چشم امید به آن‌ها نبندیم. ملت هم فریاد تکبیرش را بلند گفت و دولت، ملت و مجلس اگر همگی یک موضع را داشته باشند و تا آخر ایستادگی کنند بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

رهبر بابیان اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، تصریح کرد: گاهی تهدید نظامی و گاهی تهدید به صفر رساندن فروش نفت ایران می‌کنند. این تهدیدها طبل‌های توخالی است. در منطقه اگر بخواهند کوچک‌ترین تحرکی کنند به اعتراف خودشان ایران می‌تواند ظرف نیم ساعت تنگه هرمز را ببندد و شاهراه حیاتی نفت غرب را قطع کند. این‌ها واقعیت است و منطق ارتش و سپاه هم همین است.

وی ادامه داد: اخیراً مواضع رییس جمهور در قبال سپاه پاسداران درست‌تر شده است. همه ارکان کشور باید یک موضع واحد با وحدت کلمه داشته باشیم و در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار ایستادگی کنیم.
امام‌جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه آمریکا با اغلب کشورهای دنیا مشکل دارد، گفت: امروز همگان فهمیده‌اند که آمریکا آن ابرقدرتی که فکر می‌کردند نیست. دنیا فقط آمریکا نیست و همان‌طور که نماینده رهبری به چین و روسیه سفر کرد ثابت شد که ایران می‌تواند با دیگر کشورهای تأثیرگذار دنیا روابط حسنه اقتصادی داشته باشد.

رهبر خطاب به مردم گفت: درست است که هم‌اکنون کشور پاره‌ای از مشکلات را دارد، اما یک عده می‌خواهند جنگ روانی درست کنند و با هدایت آمریکا دل مردم را خالی کنند. ملت ایران هرگز در برابر جنگ روانی خود را نمی‌بازد. البته باید با متعرضان به حقوق مردم برخورد قاطع شود. با سوداگران دلار، سکه و اختلاس گران باید برخورد قانونی شود و در این خصوص قوای سه‌گانه انقلابی عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر با فساد برخورد قاطع شود دل مردم هم راضی می‌شود و به آینده امیدوار خواهند شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار