مسئول دبیرخانه سازمان‌های مردم‌نهاد استانداری اصفهان خبر داد
تابناک: مسئول دبیرخانه سازمان‌های مردم نهاد استانداری اصفهان گفت: در حال حاضر یک‌هزار و 500 سازمان مردم‌نهاد مجوزدار در زمینه‌های کشاورزی، محیط زیست، منابع طبیعی و گردشگری در سطح استان اصفهان به فعالیت مشغول هستند.
کد خبر: ۶۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷ 28 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، جعفررضا شهرضا ظهر امروز در نشست مشترک مسئولان ادارات و سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان گلپایگان که در سالن اجتماعات فرمانداری گلپایگان برگزار شده بود، اظهار کرد: بنا به تصمیم دبیرخانه سازمان‌های مردم نهاد در سال جدید مقرر شد با توجه به آسیب‌های اجتماعی موجود در شهرستان‌ها سازمان‌های مردم‌نهاد از حالت سنتی و چند منظوره‌ای خارج شده و جنبه کاربردی‌تری پیدا کنند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال همدلی مردم و مسئولان نام‌گذاری کرده است، تصریح کرد: با دستور وزارت کشور و ابلاغی که به استانداری‌ها و فرمانداری‌های کشور شده نشست‌های مشترکی با حضور مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی، هیئت نظارت بر سازمان‌های مردم‌نهاد و مدیران هیئت مدیره سازمان‌های مردم‌نهاد در هر شهرستانی باید تشکیل شود.

مسئول دبیرخانه سازمان‌های مردم‌نهاد اداره‌کل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان خاطر نشان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد سازمانی است غیر‌سیاسی، غیر‌اقتصادی و غیرانتفاعی که می‌تواند زیر نظر هیئت نظارت فعالیت کند و در حال حاضر یک‌هزار و 500 سازمان مردم‌نهاد در استان اصفهان به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: هر سازمان مردم‌نهادی برای ثبت شدن نیاز به پنج نفر دارد اما تا 200 نفر هم می‌توانند عضو این سازمان شوند.

شهررضا افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد در زمینه‌های گردشگری، میراث فرهنگی، محیط زیست و منابع طبیعی، خیر‌ین (مسکن، ازدواج، بهداشت، مدرسه)، کشاورزی، ترک اعتیاد، دینی و تفکرات دینی فعالیت کنند.

وی اظهار کرد: با توجه ضرورت‌های اجتماعی دولت می‌تواند از ظرفیت و توانمندی‌های سازمان‌های مردم نهاد استفاده کند.

مسئول دبیرخانه سازمان‌های مردم نهاد اداره‌کل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان امنیت اجتماعی، همبستگی اجتماعی، ادغام اجتماعی، توانمندسازی اجتماعی را از مؤلفه‌های سازمان‌های مردم‌نهاد برشمرد و بیان کرد: مدیریت محوری، هدایت و نظارت جزء تفکرات دولت‌مردان است و با توجه به نیروی انسانی که از سرمایه‌های مهم اجتماع محسوب می‌شوند، فعالیت و وجود سازمان‌های مردم‌نهاد در جامعه ضروری است.

کارشناس اجتماعی فرمانداری گلپایگان نیز در ادامه به فعالیت گروه‌های مردم نهاد در شهرستان گلپایگان پرداخت و افزود: از سال 1383 نخستین سازمان مردم‌نهاد در گلپایگان فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر 14 سمن یا سازمان مردم‌نهاد در گلپایگان فعالیت دارند.

زهرا نجفی بیان کرد: این گروه‌ها و سمن‌ها در زمینه کشاورزی، خیریه (مسکن، ازدواج، نیکوکاری) حمایت از افراد آسیب‌دیده، حفظ آثار تاریخی، محیط زیست و منابع طبیعی، مهندسان معمار اخذ مجوز کرده‌اند و فعالیت مستمر دارند.

محمدرضا فتوت، نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان گلپایگان نیز در ادامه بیان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد بازوی توانمند دستگاه‌های اجرایی هستند و چون در بطن جامعه هستند از مشکلات درونی جامعه آگاهی دارند و می‌توانند این مشکلات و مطالبات را به گوش مسئولان اجرایی برسانند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار