کد خبر: ۷۶۲۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸ 14 July 2019

پرداخت‌کنندگان بیمه در استان سمنان ۱۱.۷ درصد رشد داشت

سمنان- مدیرکل تأمین اجتماعی سمنان بابیان اینکه پرداخت‌ بیمه در استان ۱۱.۷ درصد رشد داشت، گفت: سیر صعودی پرداخت‌ بیمه مشاغل و حرفه‌های آزاد وزنان خانه‌دار نشان از نهادینه شدن فرهنگ بیمه است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اخلاقی ظهر یک‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت هفته تأمین اجتماعی در محل این اداره کل ضمن بیان اینکه پرداخت‌کنندگان بیمه در استان سمنان ۱۱.۷ درصد رشد داشته است، ابراز داشت: ۷۱ درصد مردم استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند که سیر صعودی پرداخت‌کنندگان بیمه مشاغل و حرفه‌های آزاد و زنان خانه‌دار نشان از نهادینه شدن فرهنگ بیمه است.

وی بابیان اینکه پرداخت‌کنندگان بیمه مشاغل و حرفه‌های آزاد معادل یک هزار و ۱۳۷ نفر در سال گذشته بوده است، افزود: این رقم برای بیمه زنان خانه‌دار نیز طی همین مدت مذکور ۱۱ هزار و ۴۰۹ نفر گزارش می‌شود که رشد این آمار به نسبت سال قبل نشان از اقبال عمومی به سمت بیمه دارد.

رشد ۷ درصدی مستمری بگیران تأمین اجتماعی

مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان بابیان اینکه طبق آمار سال گذشته ۱۶۶ هزار و ۳۶۴ نفر بیمه‌شده اصلی در استان هستند، ابراز داشت: این آمار به نسبت سال ۹۶ به میزان سه درصد رشد را نشان می‌دهد که البته با احتساب افراد تبعی تعداد افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی استان به ۵۰۳ هزار و ۹۶۷ نفر می‌رسد.

اخلاقی از رشد هفت‌درصدی مستمری‌بگیران در تأمین اجتماعی استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: تعداد پرونده‌های مستمری بگیران نیز سال گذشته ۳۶ هزار ۵۹۹ نفر در استان بود که هرسال به این آمار افزوده می‌شود و در این مورد نیز با سیر صعودی مواجه هستیم.

وی بابیان اینکه اقبال عمومی به سمت بیمه زنان خانوار مثبت بوده است، افزود: این مهم نشان می‌دهد که بخش زیادی از جامعه به این امر اهمیت داده و برای تأمین آینده خود به دنبال بیمه تأمین اجتماعی هستند.

همکاری با کارفرمایان در راستای شعار سال

مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان بابیان اینکه این سازمان در راستای حمایت از رونق تولید با کارفرمایانی که دارای بدهی به تأمین اجتماعی هستند، همکاری می‌کند، ابراز داشت: در صورت مراجعه کارفرمایان همکاری‌های لازم از طریق احراز شرایط خاص با بخشودگی افراد خوش‌حساب و تقسیط بدهی با آن‌ها خواهد شد.

اخلاقی بابیان اینکه در قالب طرح دکتر مرحوم نوربخش ۳۲ طرح سازمان تأمین اجتماعی عملیاتی می‌شود، تصریح کرد: تاکنون ۲۵ طرح فعال شد و بر اساس آن خدمات لازم به کارفرمایان، مستمری‌بگیران و بیمه‌شدگان به‌صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.

وی بابیان اینکه اداره کل تأمین اجتماعی استان سمنان در ۱۰ شعبه با ظرفیت ۲۷۸ نفر کادر شاغل آماده خدمت‌رسانی به مردم است، افزود: علاوه بر آن چهار کارگزاری در شهرهای سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار و دو شعبه اقماری در آرادان و بیارجمند نیز فعال هستند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار