رئیس منابع طبیعی سرخه:
رئیس منابع طبیعی سرخه بابیان اینکه طرح آبخیزداری شهرستان با ۲.۷ میلیارد تومان اعتبار اجرا می‌شود، گفت: اعتبارات این طرح از محل صندوق توسعه ملی تأمین‌شده است.
کد خبر: ۸۰۷۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ 19 December 2019

طرح آبخیزداری سرخه با ۲.۷ میلیارد تومان اعتبار اجرا می‌شود

به گزارش تابناک سمنان:  حمیدرضا همتی صبح پنج‌شنبه در حاشیه بازدید فرماندار سرخه از طرح‌های آبخیزداری این شهرستان ضمن بیان اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری در دو حوضه آبریز آبگرم و عبدالله‌آباد سرخه در دستور کار است، تأکید کرد: دو میلیارد و۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به این طرح‌ها اختصاص‌یافته است.

وی افزود: عملیات بیولوژیکی از قبیل کپه کاری، حفاظت و قرق، گشت و مراقبت (سازه‌های آبخیزداری) بند سنگ و ملات، گابیون و بند خاکی نیز در راستای تقویت منابع آبی در سرخه انجام‌شده است، همچنین معتقدیم این طرح‌ها باعث نفوذ بیشتر آب در خاک، کاهش فرسایش خاک و جلوگیری از بروز سیلاب‌ها می‌شود.

رئیس منابع طبیعی سرخه گفت: به‌منظور حفظ پوشش گیاهی و ممانعت از حرکت ریز گردها در کانون‌های فرسایش بادی در منطقه صوفی‌آباد این شهرستان ۶۰ هکتار از اراضی ملی زیرپوشش عملیات نهال‌کاری قرار گرفت.

همتی بیان کرد: در طرح ملی نهال‌کاری مشارکتی با شعار نهال‌کاری همگانی، برای ایرانی سرسبز نهال‌های یک‌ساله تاغ و آتریپلکس غرس شد و هدف از کاشت این‌گونه‌ها، حفظ پوشش گیاهی و ممانعت از حرکت ریز گردها در کانون‌های فرسایش بادی منطقه صوفی‌آباد است.

فرماندار سرخه نیز در این بازدید ضمن بیان اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری از وقوع سیلاب در مواقع بارش‌های رگباری و همچنین فرسایش خاک پیشگیری می‌کند، گفت: مشارکت اقشار مختلف مردم و جوامع محلی ازجمله دامداران، بهره‌برداران و عشایر در حفظ، احیا و توسعه عرصه‌های منابع طبیعی بویژه مراتع بسیار تأثیرگذار است.

محمد علی مویدی زاده بیان کرد: از آنجایی که رسانه‌ها تأثیر زیادی بر روی افکار عمومی دارند می‌توانند علاوه بر نقش آگاهی بخشی و اطلاع رسانی، موجب افزایش زمینه‌های مشارکت عمومی در اجرای طرح‌های منابع طبیعی شوند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار