کد خبر: ۸۰۸۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ 24 December 2019

۳۲۵۰ تن پیاز و سیب‌زمینی از مزارع دامغان برداشت شد

به گزارش تابناک سمنان: سید محسن طباطبائیان ظهر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی جهاد کشاورزی دامغان بابیان اینکه امسال سطح برداشت سیب‌زمینی و پیاز در این شهرستان مطلوب و حتی مازاد آن به دیگر استان‌ها ارسال‌شده است، ابراز داشت: درمجموع باز این دو محصول طی سال جاری سه هزار و ۲۵۰ تن پیاز و سیب‌زمینی برداشت‌شده است.

وی بابیان اینکه سطح تولید پیاز ۲۵۰ هکتار و برای سیب‌زمینی نیز ۲۵۰ هکتار گزارش‌شده است، افزود: تلاش شد تا برای این دو محصول از ارقام مناسب و سازگار با آب‌وهوای دامغان استفاده شود تا کیفیت بهره‌وری ارتقا یابد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی دامغان بابیان اینکه هم‌اکنون برداشت پیاز و سیب‌زمینی به اتمام رسیده است، ابراز داشت: از این دو محصول بیشترین سطح برداشت با سه هزار تن متعلق به سیب‌زمینی و مابقی را پیاز تشکیل می‌دهد.

طباطبائیان بابیان اینکه سطح زیر کشت پیاز دامغان ۱۰ هکتار است، در ادامه تصریح کرد: از این میزان بالغ‌بر ۲۵۰ تن پیاز تولیدشده و در بازار شهرستان با هیچ‌گونه کمبودی ازنظر تولید این محصول مواجه نیستیم.

وی بابیان اینکه بیشترین ارقام کشت‌شده در مورد سیب زمین «بارکا» و «اگریا» بوده است، افزود: ازنظر محصول سیب‌زمینی نیز مشکلی در دامغان وجود ندارد و حتی به خارج از استان صادر می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار