سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اعلام اینکه واشنگن از تصمیم اخیر پارلمان عراق مبنی بر لزوم اخراج نظامیان آمریکایی ناامید شده است، خواستار توضیح بغداد در این باره شد.
کد خبر: ۸۱۱۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱ 06 January 2020

آمریکا: از اقدام پارلمان عراق مایوس شدیم

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مورگان اورتگس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، از رای پارلمان عراق مبنی بر خروج نظامیان خارجی از این کشور و قطع ارتباط با ائتلاف به اصطلاح ضدتروریستی تحت امر آمریکا ابراز ناامیدی کرد.

او در واکنش به تصمیم پارلمان اعلام کرد: آمریکا از اقدام پارلمان عراق مایوس و نومید شده است. در حالی که ما منتظر توضیحات بیشتر درباره ماهیت حقوقی و تاثیر رای پارلمان در این باره هستیم، قویا از مقامات عراق می‌خواهیم اهمیت پیامد‌های این اقدام را بر روابط اقتصادی و امنیتی میان دو کشور و نیز اهمیت تداوم حضور ائتلاف جهانی شکست داعش در عراق مورد ارزیابی قرار دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا  مدعی شد: تداوم همکاری‌های آمریکا و عراق در مبارزه با داعش به نفع هر دو کشور است. این دولت همچنان در برابر یک عراق مستقل، با ثبات و مرفه و پیشرفته متعهد است.

رای پارلمان عراق در این‌باره درپی حمله ناجوانمردانه و تجاوزکارانه آمریکا در بغداد و شهادت قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه ایران، و ابو مهدی مهندس، از مقامات ارشد حشد الشعبی عراق، صادر شد.

ده‌ها هزار نفر در سراسر عراق و ایران طی روز‌های شنبه و یکشنبه برای سوگواری و شرکت در مراسم تشییع سردار سلیمانی و ابو مهندس به خیابان‌ها ریختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار