‌ احمد همتی خبرداد:
به گزارش تابناک سمنان: احمد همتی نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس با تأکید بر اینکه آب‌پایه و اساس توسعه صنعتی و فرآوری معادن است، گفت: تأمین آب بخش صنعت و معدن در اولویت قرار دارد.
کد خبر: ۸۴۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴ 18 April 2020

 

وزارت علوم از جوانان خلاق در سطح هئیت‌های علمی‌ دانشگاه‌ها استفاده کند

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس پیش از ظهر شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه آب‌پایه و اساس توسعه صنعتی و فرآوری معادن است، اظهار داشت: طرح‌های تأمین آب بخش صنعت و معدن استان در اولویت اجرا قرار دارد.

وی با تأکید بر لزوم فرآوری مواد معدنی در استان بیان کرد: با بهره‌گیری از فنّاوری‌های روز و در سطح استانداردهای جهانی، جایگزین مناسبی برای نفت می‌توان ایجاد کرد.

احمد همتی بابیان اینکه معادن استان سمنان ازنظر تنوع محصولات معدنی، وسعت و حجم در کشور دارای رتبه‌های برتر است، افزود: از طرفی وجود نیروها و کارشناسان زُبده و مدیران خوبی که در این حوزه در حال فعالیت هستند به‌عنوان یک ظرفیت مطلوب محسوب می‌شود.

همتی با اشاره به اینکه درصد عظیمی از مواد کانی مهم کشور در استان سمنان وجود دارد، تصریح کرد: این امر در کنار تردد یک‌چهارم جمعیت کشور در سال از این استان و استقرار نیمی از جمعیت کشور در فاصله نزدیک و هم‌جوار استان، ظرفیت بسیار مطلوبی است.

وی بابیان اینکه تمامی مواد معدنی استان باید به‌صورت همه‌جانبه موردتوجه قرارگرفته و فرآوری این مواد برای افزایش ارزآوری و ارتقای ارزش‌افزوده، در دستور کار قرار داشته باشد، گفت: با توجه به این ظرفیت مطلوب نیاز است تا نمایشگاه دائمی معادن با ویژگی معرفی معادن و فرآوری‌های استان و همچنین حضور فرآوری‌های ملی و بین‌المللی برای هدف‌گذاری رسیدن به این سطح، در استان دایر شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار