کارشناس فوتبال کشورمان گفت: با توجه به شرایط موجود بهتر است فعلا برای آغاز لیگ برتر دست نگه داریم.
کد خبر: ۸۵۴۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱ 25 May 2020

به گزارش تابناک سمنان: ابراهیم قاسمپور کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص آغاز رقابت‌های لیگ برتر پس از تعطیلی سه ماهه به دلیل ویروس کرونا اظهار داشت: تصور می‌کنم شرایط مناسبی وجود ندارد. در اکثر کشور‌های دیگر، هنوز رقابت‌های لیگ آغاز نشده و در برخی از کشور‌ها اصلا مسابقات لغو شده، حالا نمی‌دانم بر چه اساسی چنین تصمیمی در ایران گرفته شده است.

///

هنگام ضربات ایستگاهی فاصله فیزیکی وجود ندارد

قاسم پور ادامه داد: تصور کنید حتی بدون حضور هواداران یک بازی برگزار شود، هنگامی که ضربه ایستگاهی یا ضربه کرنر زده می‌شود تعداد بازیکنان در آن محوطه بسیار بالا می‌رود و درگیری‌های فیزیکی بین بازیکنان ۲ تیم به وجود می‌آید، اما در پروتکل‌ها اعلام می‌شود که فاصله گذاری اجتماعی بین یک و نیم تا ۲ متر باید رعایت شود.

 

نمی‌دانم تصمیم اتخاذ شده بر چه مبنایی است

پیشکسوت فوتبال کشورمان تصریح کرد: هنگام ضربه کرنر هم به بازیکنان می‌خواهیم بگوییم فاصله اجتماعی را رعایت کنند؟ تصور می‌کنم این بیماری با شرایط فوتبال سازگار نیست. به همین دلیل است که نمی‌دانم تصمیم اتخاذ شده بر چه مبنایی است.

می‌خواهیم با جان انسا‌ن‌ها بازی کنیم

او افزود: شرایط کرونا باعث شد که هیچ کسی نتواند یک تصمیم منطقی و قاطع اتخاذ کند. در نهایت هر تصمیمی گرفته می‌شد مخالفان و موافقان خاص خودش را داشت. به ‌هر حال با جان انسان‌ها می‌خواهیم بازی کنیم. حتی در فیفا هم تکلیف مشخص نیست و نمی‌دانند که می‌خواهند چه کاری انجام دهند. این مشکل حتی در کشور‌های صاحب سبک فوتبال هم وجود دارد.

بهتر بود فعلا صبر می‌کردیم

قاسم پور با اشاره به بلاتکلیفی به وجود آمده در موضوع فوتبال در سراسر دنیا خاطرنشان کرد: بهترین کشور‌های دنیا هم تکلیف خودشان را نمی‌دانند، اما نظر شخصی من این بود که صبر می‌کردیم تا ببینیم شرایط چگونه پیش می‌رود. خیلی مسائل دیگری وجود دارد که از فوتبال با اهمیت‌تر است که برای تصمیم گیری درباره آن‌ها سر در گم شدیم، مثل کسب و کار مردم که البته بحث جداگانه‌ای خواهد داشت.

فوتبال از نان شب واجب‌تر نیست

کارشناس فوتبال کشورمان اظهار داشت: من یکی از افرادی هستم که همین حالا علاقه دارم فوتبال بازی کنم، اما فوتبال از نان شب واجب‌تر نیست و ارزش ندارد که بخواهیم با جان انسان‌ها بازی کنیم.

 

هیچ عزمی برای خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس نمی‌بینم

قاسم پور در خصوص موضوع خصوصی سازی ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس تاکید کرد: هیچ عزمی برای این موضوع نمی‌بینم. انگار آقایان می‌خواهند با کلمات بازی کنند.

نمی‌توانند یک تصمیم‌گیری قاطع انجام بدهند

وی بیان کرد: متاسفانه نمی‌توانند یک تصمیم‌گیری قاطع انجام بدهند و این ۲ تیم را به بخش خصوصی واگذار کنند. اصل کار این است که قصدی برای خصوصی سازی ندارند وگرنه کسی بخواهد کاری را انجام بدهد، چه خوب و چه بد، انجام می‌دهد.

هر مدیرعاملی که به استقلال و پرسپولیس آمد، فقط حرف زد

او درباره قانون منع جذب بازیکن خارجی در ۲ تیم استقلال و پرسپولیس تصریح کرد: بابت قرارداد‌های این ۲ باشگاه با بازیکنان و مربیان خارجی، سوء استفاده‌هایی صورت گرفته است. متاسفانه هر مدیرعاملی هم که آمد فقط حرف زد. انگار برخی افراد در خصوص نشدن ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس منافعی دارند. تا به حال هم هر کسی که توانسته، دوشیده و برده! هیچ کسی هم بازخواست نشده و هیچ نظارتی هم صورت نگرفته است.

 

در استقلال و پرسپولیس چپاول می‌شود اما کسی پاسخگو نیست

او گفت: حالا به این نتیجه رسیده اند که باید نظارت کنند و  چون بدهی به عمل آمده است، بازیکن خارجی جذب نشود. شاید به نظر من این تصمیم منطقی نباشد، اما باتوجه به اینکه در این دو باشگاه به این شدت چپاول می‌شود و هیچ کسی هم پاسخگو نیست، تنها راه ممکن و باقیمانده همین قانون بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار