رضا نقدی:
به گزارش تابناک سمنان: رضا نقدی سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان با بیان اینکه این استان ظرفیت پیوند صنعت و دانشگاه را دارد، گفت: تربیت نیروی دارای مهارت و متخصص یکی از رسالت‌های دانشگاه است.
کد خبر: ۸۶۳۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱ 16 June 2020

۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان صبح سه شنبه در حاشیه برگزاری وبینار کشوری حامیان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با صاحبان مشاغل تحت عنوان آمایش و توسعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با رویکرد ارتباط صنعت و دانشگاه به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان، بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآفرین مطرح است.

وی با بیان اینکه این دانشگاه به عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین، رسالت و مأموریت خود را دنبال می‌کند، گفت: برگزاری وبینار اشتغال‌زایی در سطح استان در راستای همین مأموریت است.

رضا نقدی در ادامه و با بیان اینکه اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سطح کشور بیش از دو هزار و ۲۰۰ کارگاه دارد و این یعنی دانشجو قبل از فارغ‌التحصیلی کار در محیط را نیز آموخته است، بیان کرد: بیش از ۶۰ درصد دروس در این دانشگاه به صورت کارگاهی و آزمایشگاهی برگزار می‌شود و لذا آمار اشتغال فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بیش از ۶۰ درصد است.

نقدی همچنین هدف از برگزاری این وبینار را هم اندیشی و توسعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با رویکرد کارآفرینی و ارتباط با صنعت عنوان کرد و گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای مصمم است در جهش تولید موفق و مؤثر باشد از سوی دیگر اخذ ۱۰۱ رشته محل جدید با رایزنی اصحاب صنعت و دریافت مجوز تغییر سرفصل‌های این دانشگاه و بروز کردن فصول درسی از وزارت علوم از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا است.

وی با اشاره به طرح آمایش سرزمین دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیان کرد: این دانشگاه در هر استان و شهر متناسب با نیاز و پتانسیل موجود در آنجا رشته اخذ خواهد کرد.

علی سلامتی مدیرکل دفتر امور هماهنگی اقتصادی استانداری سمنان نیز در این همایش بر خط با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشگاهی مهارت محور با تربیت نیروی کار ماهر است، گفت: ارتباط مؤثر بین دانشگاه و صنعت در رشد هر دو مجموعه یعنی هم دانشگاه و هم صنعت ضروری است.

وی افزود: استانداری سمنان برای ارتباط بیشتر این دو مجموعه مهم در راستای حل معضل بیکاری در جامعه آمادگی همکاری دارد تا بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری که سال جاری را جهش تولید اعلام کردند، بتوانیم تأثیرگذار باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان به عنوان دیگر سخنران این وبینار، ضمن بیان اینکه وظیفه دانشگاه فنی و حرفه‌ای تربیت تکنسین‌های ماهر است، گفت: حلقه واسط بین دانشگاه و صنعت با تشکیل پارک‌های علم و فناوری انجام و ارتباط بین صنعت و دانشگاه در سه محور ماهیت کار، کارآفرینی و فن آفرینی صورت گرفته است.

اسماعیل جلالی با بیان اینکه باید دانشجویان را به گونه‌ای تربیت نمائیم تا ایجاد اشتغال کنند، تاکید کرد: یکی از وظایف دانشگاه فنی و حرفه‌ای تربیت تکنسین‌های ماهر است لذا تقاضا محور کردن رشته‌ها در سطح دانشگاه‌ها امری مورد تاکید است.

وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای ارتباط بین دانشگاه‌ها و صنعت را مستحکم‌تر و با تربیت نیروی متخصص و فنی و چیره دست خلأ ناشی از نبودن نیروی کار ماهر در صنعت را پر کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار