ادامه دار بودن روند ایجاد شغل؛
به گزارش تابناک سمنان: سعید متقی فرماندار گرمسار با بیان اینکه علی رغم مشکلات اقتصادی موجود، در سال گذشته یک هزار و ۴۳۰ فرصت شغلی در واحد‌های تولیدی شهرستان ایجاد شد، گفت: روند ایجاد اشتغال در سال جاری ادامه دارد.
کد خبر: ۹۰۶۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷ 06 October 2020

سعید متقی» سکان‌دار فرمانداری گرمسار شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان  | Mehr News Agency

فرماندار گرمسار ظهر سه شنبه در دیدار با نماینده گرمسار و آرادان در مجلس و همچنین مدیر عامل و مسئولان شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان، به میزبانی دفتر نماینده ضمن بیان اینکه گرمسار با دارا بودن نیمی از صنایع مستقر در استان سمنان قطب صنعتی این خطه محسوب می‌شود، ابراز کرد: در جذب سرمایه‌گذاری در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در گرمسار رخ داده اما بازهم در راستای رفع موانع اشتغال باید تلاش بیشتری کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت تمام نیروی‌های کار دیپلم و زیر دیپلم جویای شغل این شهرستان در خط تولید واحدهای صنعتی، یکی از نکات قابل تأمل است، ابراز کرد: در راستای برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش‌های مهارتی به جوانان شهرستان با استفاده از ظرفیت فنی و حرفه‌ای، شورای مهارت و دانشگاه‌های این شهرستان، اقداماتی در دستور کار قرار دارد.

سعید متقی با بیان اینکه علی رغم مشکلات پیش روی اقتصاد کشور، یک هزار و ۴۳۰ نفر در واحدهای تولیدی شهرستان گرمسار در سال ۹۸ مشغول به فعالیت شدند، ابراز کرد: مهارت‌افزایی متناسب با نیاز بازار گره‌گشای بیکاری جوانان تحصیل کرده، یکی از مسائل مهم مورد تاکید در شهرستان گرمسار است.

متقی با بیان اینکه مهارت‌افزایی متناسب با نیاز بازار همراه با اصل نوآوری گره‌گشای کاهش بیکاری جوانان تحصیل کرده گرمسار است و این قشر می‌توانند با کسب مهارت‌های لازم در صنایع های‌تک این شهرستان مشغول به فعالیت شوند، گفت: در کنار ترغیب افراد جویای کار به مهارت‌آموزی، لازم است ارائه آموزش‌های مهارتی مبتنی بر احصا نیازهای واحدهای تولیدی و بهره‌وری باشد.

وی با بیان اینکه گرمسار در زمینه صنایع پلیمری دارای ظرفیت‌های خوبی است، گفت: به لحاظ علمی متأسفانه توجه خوبی به این ظرفیت در سطح شهرستان نشده است در حالی که می‌توان با استقرار دانشگاه علمی و کاربردی مختص صنایع پلیمری و یا با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های موجود این موضوع مهم را مد نظر قرار داد.

فرماندار گرمسار در ادامه با بیان اینکه بوروکراسی اداری و موازی‌کاری برخی دستگاه‌ها، فعالیت سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی را دچار چالش کرده است، بیان کرد: برخی از دستگاه‌ها خواهان پذیرش جنگ اقتصادی و نیاز به نسخه ویژه در شرایط حاضر نیستند و اسرار بر پیروی از قوانین موجود و عدم انعطاف‌پذیری دارند و این امر، مشکل واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران ما را حل نخواهد کرد همچنین ما معتقد هستیم که نگاه سلیقه‌ای به قوانین و ضعف مدیریتی سبب بروز برخی مشکلات در حوزه صنعت و تولید شد و برخی مواقع شاهدیم با تغییر مدیریت این مسائل حل می‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار