برخورد با هرگونه سهل انگاری در زمینه کرونا؛
به گزارش تابناک سمنان: علیرضا آشناگر استاندار سمنان با بیان اینکه سیر مرگ و میر کرونا در استان افزایشی است، گفت: علاوه بر سمنان که شامل محدودیت‌ها است، وضعیت گرمسار، شاهرود و دامغان نیز اصلاً مطلوب نیست.
کد خبر: ۹۱۴۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱ 04 November 2020

معاون سیاسی استانداری قزوین استاندار سمنان شد - ایرنا

علی رضا آشناگر صبح چهارشنبه در حاشیه نشست ویدئوکنفرانسی ستاد مقابله با کرونای شهرستان میامی که به میزبانی فرمانداری شهرستان برگزار شد در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه از تمام کادر درمانی سطح استان سمنان تشکر می‌کنیم اما متأسفانه شرایط در زمینه کرونا بحرانی است، بیان کرد: سیر ابتلاء و مرگ و میر ناشی از کرونا در سطح استان سمنان بسیار بالا است.

وی با بیان اینکه علاوه بر شرایطی که محدودیت‌های برای مراکز استان‌ها به خصوص سمنان رقم زد، متأسفانه باید گفت شرایط و وضعیت مرگ از بابت کرونا در شهرستان‌های گرمسار، شاهرود و دامغان نیز بحرانی است و لذا این شهرستان‌ها نیز شامل محدودیت‌هایی شد.

استاندار سمنان خواستار برخورد با هر گونه سهل انگاری در زمینه کرونا در سطح استان شد و گفت: فرمانداران در زمینه برخورد با کسانی که سلامت مردم را در این شرایط بحرانی به خطر می‌اندازند برنامه داشته باشند.

آشناگر با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و مدیران خود الگوی جامعه هستند، گفت: همانطور که در خصوص ۱۳ آبان نیز بیان شد، می‌بایست با تمام تجمعات مقابله شود لذا این انتظار از مسئولان ما بیشتر است تا ابتدا به ساکن از برگزاری تجمعات خودداری کرده و سپس برنامه‌ها و جلسات را حتی الامکان با کمترین نفرات و بهترین شرایط بداشتی برگزار کنند.

وی درباره کار پر خطر کادر پزشکی درمانی و خدمات بهداشتی نیز گفت: در جلسه اخیر رئیس جمهور خبر از پرداخت معوقات کادر درمانی را داد همچنین موضوعی که امروز مطرح می‌شود این است که می‌بایست پوشش بیمه‌ای در کنار خدمات دولت تأمین شود تا هزینه بیماری از مردم گرفته نشود.

استاندار سمنان با بیان اینکه اجتماعات به طور کلی ممنوع هستند، گفت: بیمارستان‌ها به غیر از کادر پزشکی نباید اجازه دهند افراد عادی به بیمارستان ورود پیدا کنند و افرادی که تخصصی در زمینه بهداشتی تخصص ندارند نباید به حوزه درمان و بهداشت وارد شوند لذا در این زمینه باید الگو سازی کنیم.

آشناگر بر رعایت فاصله اجتماعی نیز تاکید کرد و گفت: مردم در کنار مسئولان باید همراهی خوبی با این طرح داشته باشند وگرنه نمی‌توانیم جلوی ویروس کرونا را بگیریم و از سوی دیگر مسئولان ما در شهرستان‌های هشت گانه استان باید برابر دستورالعمل‌ها اقدام کنند و با عدم برگزاری جلسات به صورت تراکم بالا، از زیرساخت‌های راه دور و دولت الکترونیک بهره جویند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار