لیگ ایران مثل یک ماراتن است
شهر خودرو با سید مهدی رحمتی یک شروع فوق‌العاده در فصل جدید داشت و آنها در اولین گام ماشین‌سازی را با سه گل بدرقه کردند.
کد خبر: ۹۱۵۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲ 09 November 2020

به گزارش تابناک سمنان حالا رحمتی با امیدواری بیشتری به آینده و موفقیت تیمش فکر می‌کند، او که سال‌ها یکی از بهترین دروازه‌بان‌های فوتبال ایران بود، آنقدر جاه‌طلب است که در مربیگری هم به دنبال افتخارات دوران بازیگری‌اش باشد. البته رحمتی هنوز از دنیای فوتبال خداحافظی نکرده و شاید دوباره او را در چارچوب دروازه ببینیم. رحمتی در گفت‌وگوی اختصاصی با همشهری ورزشی به سوالات پاسخ می‌دهد.

 

از پیروزی برابر ماشین‌سازی شروع کنیم و شروع بسیار خوبی که در لیگ برتر داشتید. 
خدا را هزار مرتبه شکر می‌کنم که لیگ را با برد شروع کردیم. در این مدت مسئولان باشگاه، بازیکنان، کادر فنی و دیگر اعضای تیم از جمله تدارکات و کادر پزشکی همه زحمت کشیدند تا با شرایطی مناسب لیگ را شروع کنیم و خوشبختانه اولین بازی را هم بردیم. با این حال راه سختی در پیش داریم چون لیگ برتر ایران مثل یک ماراتن است، با این حال امیدوارم این روند را ادامه دهیم.

 

ظاهرا شما هم از تعطیلی بدموقع لیگ راضی نیستید؟
این موضوع به تیم‌هایی که برنامه‌ریزی کردند و در زمان مقرر، تمرینات و دیدارهای تدارکاتی را با سخت‌ترین شرایط را پشت سر گذاشتند، لطمه می‌زند. ما هم یکی از این تیم‌ها هستیم.

 

امسال چه هدفی را برای خودتان در لیگ برتر ترسیم کرده‌اید؟
تیم ما برای فصل جدید بازیکنان زیادی را از دست داد و نفراتی هم که به تیم اضافه شدند با نظر و تفکرات خودم آمدند. ما تلاش کردیم تا یک هماهنگی بین بازیکنان جدید و بازیکنان فصل گذشته ایجاد کنیم و این هماهنگی در آینده هم بیشتر خواهد شد. تیم ما جوان‌تر شده و تلاش می‌کنیم تا نتایج دلخواه را بگیریم و به هدف‌هایی که داریم نزدیک شویم. ترجیح می دهم در مورد هدف‌هایمان صحبت نکنم ولی تلاش می‌کنیم تا نتایج خوبی بگیریم و هواداران را خوشحال کنیم. باید از آقای حمیداوی هم تشکر کنم که شرایط لازم را برای موفقیت شهر خودرو فراهم کرد، ما اردوی خوبی داشتیم و امکاناتی هم که در مشهد در اختیارمان گذاشتند، می‌تواند کمک زیادی به شهر خودرو کند.

 

 

 

 

بعد از منع حضور بازیکنان خارجی، قیمت بازیکنان ایرانی به شدت بالا رفت. فکر نمی‌کنید برخی از بازیکنان ایرانی بالاتر از حد ممکن برای فصل جدید پول گرفتند؟
وقتی قرار است برخی تصمیمات برای فوتبال ما گرفته شود، به خوبی در مورد آن تصمیم فکر نمی‌شود و نتیجه‌اش همین می‌شود که دیدید. من معتقدم که فوتبالیست‌ها زحمت می‌کشند، خصوصا در این شرایط سخت که بیماری کرونا وجود دارد و شرایط اقتصادی هم سخت است ولی منع حضور بازیکنان خارجی، قیمت‌ها را مثل حباب کرد. برخی مبالغ نباید اینقدر بالا می‌رفت و اگر بازیکنان خارجی این اجازه را داشتند به فوتبال ایران بیایند این اتفاق رخ نمی‌داد.

 

تیم شما هم بابت گران شدن بازیکنان ایرانی ضرر کرد؟
ما در زمینه جذب بازیکن زود اقدا کردیم و قبل از این گرانی بازیکنان موردنظرمان را گرفتیم. از فصل گذشته هم اکثر بازیکنان با ما قرارداد داشتند و فقط اکبر صادقی کاپیتان ما قرارداد نداشت که با ایشان هم صحبت کردیم و در نهایت در شهر خودرو ماندگار شد. ما یک دفع وسط می‌خواستیم که هنوز هم جذب نکردیم ولی دنبالش هستیم. لیست ما هنوز جدا دارد در ضمن یک سهمیه لیگ برتری هم می‌توانیم بگیریم.

 

 

 

 

ظاهرا برخی باشگاه‌ها قبل از شروع لیگ با بازیکنان و مربیان شما مذاکره کردند که این موضوع باعث ناراحتی‌شان شده بد؟
بله، ولی دوست ندارم از تیمی اسم ببرم. برخی تیم‌ها با مبالغی هنگفت با برخی بازیکنان ما که تحت قرارداد شهر خودرو هستند مذاکره کردند که این حرفه‌ای نبود. از بازیکنان هم تشکر می‌کنم که پای قراردادشان با شهر خودرو ایستادند و در کنار ما ماندند.

 

چند هفته پیش در زمین چمن هتل آکادمی دیداری با عادل فردوسی‌پور داشتید که به او گفتید از فوتبال خداحافظی نکردید. بالاخره قرار است مربیگری کنید یا همچنان در فکر بازی کردن هستید؟
من هنوز برای خداحافظی از فوتبال تصمیمی نگرفتم. مگر روز اول که آمدم سلام کردم که حالا بخواهم خداحافظی کنم.

 

فصل گذشته هم از لحاظ فنی شرایط خوبی داشتید، حیف نیست که دیگر بازی نکنید؟
اگر شرایط زانویم اجازه می‌داد بازی می‌کردم ولی باید به زانویم برسم که البته این مسئولیت جدید کارم را سخت کرده است. حالا باید ببینم شرایط در آینده چگونه پیش خواهد رفت ولی در ایران مربیگری واقعا سخت است و فکر نمی‌کردم مربیگری اینقدر سخت باشد. من فعلا درگیر مسائل تیم هستم ولی اگر زانویم اجازه بدهد و در این زمینه مصدومیت و مشکلی نداشته باشم، انشاالله بازی خواهم کرد.

 

 

 


مربیگری سخت تر از دروازه‌بانی است؟
مربیگری سخت‌تر است چون باید در یک تیم 40 نفر را اداره کنم. وقتی در فوتبال ایران مسئولیتی را قبول می‌نید قطعا کار شما سخت است. 

 

در مربیگری الگوی خاصی دارید؟
من فوتبال‌های روز دنیا را می‌بینیم و یک مربی می‌تواند از هر تیم یا از سبک هر مربی استفاده‌های لازم را ببرد. من الگوی خاصی ندارم.

 

 

 

 

مربی مورد علاقه‌تان چه کسی است؟
نمی‌دانم. سوال سختی پرسیدید.

 

فکر می‌کنید امسال کدام تیم مدعی اول قهرمانی است؟
تیم‌هایی که هزینه‌های هنگفت انجام دادند می‌توانند مدعی باشند. لیگ امسال به دو قسمت تقسیم می‌شود ولی از حالا نمی‌توان گفت کدام تیم شانس اول است.

 

گفت و گو: امیرحسین اعظمی

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار