مدیرکل امور عشایری استان سمنان:
مدیرکل امور عشایری سمنان با بیان اینکه یک سوم دام‌های عشایر استان پلاک کوبی شد، گفت: جلوگیری از قاچاق دام محور اصلی طرح پلاک کوبی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۲۵۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲ 21 December 2020

یک‌سوم دام‌های عشایر استان سمنان پلاک کوبی شدند

به گزارش تابناک سمنان مراد خادم با بیان اینکه ۳۳ درصد یا یک سوم دام‌های سطح استان سمنان پلاک‌کوبی شدند، بیان کرد: پلاک‌کوبی سبب می‌شود تا مسئولان نظارتی بتوانند با پدیده قاچاق دام سبک و سنگین به خوبی مقابله کنند.

وی با بیان اینکه دام‌های عشایر به خوبی در حال پلاک‌کوبی هستند اما باید در نظر داشت که استقبال عشایر از این طرح چندان مناسب نیست، تاکید کرد: تا پایان آذرماه ۹۹ بیش از ۲۰۰ هزار دام سبک عشایر استان پلاک‌کوبی شده است.

اسفندماه ۹۹ آخرین مهلت پلاک کوبی

مدیرکل امور عشایری سمنان با بیان اینکه عشایر استان یک میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک دارند، تاکید کرد: تلاش برای پلاک‌کوبی دیگر دام‌های سبک نیز ادامه دارد و از عشایر می‌خواهیم تا در این طرح بهتر همکاری کنند.

خادم با بیان اینکه کلاس‌های توجیهی و آموزشی برای عشایر استان سمنان برگزار شده است، ابراز کرد: بعد از این کلاس‌ها استقبال بهتری از سوی عشایر را شاهد بوده‌ایم اما همچنان باید رسانه‌ها و فعالان این حوزه در راستای توسعه پلاک‌کوبی همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه بیست و یکم اسفند ماه ۹۹ آخرین مهلت طرح پلاک‌کوبی است و باید تا آن زمان سعی کنیم تا ۱۰۰ درصد دام‌های استان را پلاک‌کوبی کنیم، گفت: اگر عشایر دام‌های خود را پلاک‌کوبی نکنند از بعد از این تاریخ متأسفانه دام‌های باقی مانده توسط پلیس توقیف می‌شوند زیرا مصداق دام قاچاق محسوب می‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار