سرپرست فرمانداری شاهرود:
مهر: سرپرست فرمانداری شاهرود با بیان اینکه طی ایام الله دهه فجر در سطح شهرستان ۷۷ پروژه عمرانی و اقتصادی افتتاح می‌شود، گفت: افتتاح این طرح‌ها ۴۴۱ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۶۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰ 30 January 2021
 
۷۷پروژه عمرانی و اقتصادی در شاهرود افتتاح می‌شود

به گزارش تابناک سمنان ابوطالب جلالی غروب شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به میزبانی فرمانداری ویژه شاهرود، با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در ایام الله دهه فجر در این شهرستان، بیان داشت: ۷۷ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۲۱۳ میلیارد تومان افتتاح و برای ۴۴۱ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه سهم طرح‌های عمرانی از پروژه‌های دهه فجر ۷۲ طرح با اعتبار ۷۳ میلیارد تومان است، افزود: پنج پروژه اقتصادی توسط بخش غیردولتی با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان در ایام الله دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

سرپرست فرمانداری شاهرود از کلنگ زنی ۲۶ طرح عمرانی و سه طرح اقتصادی طی ایام الله دهه فجر با حضور مسئولان در این شهرستان خبر داد و گفت: پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی در شهرستان در حوزه صنعت، معدن و تجارت، آبفا، جهاد کشاورزی، سازمان زندان‌ها و.... خواهد بود.

جلالی با بیان اینکه ۲۶ پروژه عمرانی با اعتبار ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و سه پروژه با اعتبار ۱۹۸ میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود، گفت: مجموعاً ۲۳۵ میلیارد تومان پروژه در شهرستان کلنگ زنی خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه تعهد اشتغال شهرستان شاهرود در سال جاری دو هزار و ۴۲۵ نفر بوده است، بیان داشت: تاکنون دو هزار و ۶۹۲ نفر اشتغال معادل ۱۱۱ درصد تحقق تعهد اشتغال را شاهد هستیم که با روند کنونی تا پایان سال احتمالاً به تحقق ۱۲۰ درصدی تعهد اشتغال خواهیم رسید.

سرپرست فرمانداری شاهرود در دیگر بخش سخنان خود با اشاره به بهره برداری از پروژه‌های سفر اول و دوم رئیس جمهور به استان سمنان، بیان کرد: در سفر نخست روحانی ۱۴۲ میلیارد تومان برای شاهرود در نظر گرفته شده که ۱۳۵ میلیارد تومان از آن تخصیص یافت همچنین در سفر دوم نیز از ۱۶۲ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت که ۵۴ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد.

جلالی با بیان اینکه استاندار سمنان طی نامه‌ای به رئیس جمهور درخواست تخصیص ۵۹۵ میلیارد تومان اعتبار را درخواست کرده تا تمام پروژه‌های نیمه‌کاره بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی استان افتتاح شود، افزود: از این میان ۱۶۵ میلیارد تومان مختص به شاهرود است که در صورت تحقق می‌تواند پروژه‌های نیمه تمام شهرستان را تا نیمه نخست ۱۴۰۰ به پایان خواهد رساند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۴۰۸ واحد اقتصادی در شهرستان شاهرود وجود دارد که یک هزار و ۸۴ واحد با ظرفیت کامل فعالیت دارند، افزود: افزایش ظرفیت در ماه‌های اخیر برای ۴۰ واحد صنعتی رخ داده و مشکلات ۲۸ واحد صنعتی راکد شهرستان در نشست ستاد رفع موانع مطرح و اقدامات خوبی برای آنها صورت گرفت.

سرپرست فرمانداری شاهرود با بیان اینکه ۱۱۰ واحد معدنی در شهرستان مجوز اکتشاف دریافت کرده‌اند، ابراز داشت: ۸۵ درصد معادن شهرستان هم اکنون فعال هستند و بضاعت ارزشمندی برای شهرستان محسوب می‌شود اما تأمین آب یکی از مهمترین مشکلات معادن و تأمین مواد اولیه یکی از مشکلات صنایع است.

جلالی درباره کنگره آیت الله العظمی شاهرودی نیز اشاره داشت و گفت: تاکنون دو نشست عمدتاً در شورای فرهنگ عمومی شهرستان برگزار و برنامه‌ریزی برای این کنگره صورت گرفته است و اگر مشکل و نگرانی کرونا اجازه دهد، پیش کنگره‌ای در استان سمنان برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار