فرماندار سمنان با بیان اینکه ادارات شهرستانی در مرکز استان سمنان، زیر سایه ادارات کل قرار دارد؛ عدم استقرار دستگاه‌های اجرایی شهرستانی در مرکز استان را دلیل بخش عمده‌ای از مشکلات این شهرستان عنوان کرد.
کد خبر: ۹۳۸۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 06 February 2021

عدم استقرار دستگاه‌های اجرایی در مرکز استان؛ علت بخش عمده‌ مشکلات سمنان است

به گزارش تابناک سمنان نادر فخری اظهار داشت: متأسفانه قرار گرفتن ادارات کل در شهرستان سمنان سبب شده تا مدیران دستگاه‌های اجرایی تمایلی به استقرار اداره شهرستانی دستگاه خود در مرکز استان سمنان نداشته باشند.

وی با انتقاد از این رویکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: برای تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان، باید برای استقرار ادارات شهرستانی در مرکز استان سمنان چاره‌اندیشی شود.

فرماندار سمنان با اشاره به برخی مشکلات ناشی از عدم استقرار دستگاه‌های اجرایی شهرستانی در مرکز استان سمنان عنوان کرد: تا همین چند ماه پیش شورای اداری و دیگر جلسات شهرستانی در مرکز استان سمنان نه با حضور مدیرکل یا معاونان ادارات کل فاقد اداره شهرستانی، بلکه با حضور یکی از کارشناسان این ادارات کل برگزار می‌شد.

فخری با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده برای رفع این مشکل افزود: با پیگیری‌ها و نامه‌نگاری‌های انجام‌شده، امروز حضور مدیرکل یا یکی از معاونان با اختیارات کامل مدیرکل در جلسات شهرستانی سمنان الزامی است.

وی با اشاره به برخی پیگیری‌ها برای استقرار ادارات شهرستانی دستگاه‌های اجرایی در مرکز استان سمنان تصریح کرد: ابتدا به دنبال استقرار کامل دستگاه‌های اجرایی شهرستانی در سمنان هستیم؛ درصورتی‌که هریک از دستگاه‌های اجرایی برای این مهم از نظر ساختار نیروی انسانی با محدودیت مواجه باشد؛ می‌بایست یکی از معاونان اداره کل متبوع، با اختیارات کامل، امور مربوط به شهرستان سمنان را انجام داده و در قبال انجام تعهدات آن دستگاه اجرایی در شهرستان سمنان پاسخگو باشد.

فرماندار سمنان تصریح کرد: متأسفانه عدم استقرار دستگاه‌های اجرایی شهرستانی در مرکز استان سمنان سبب شده است تا برخی مدیران از زیر بار مسئولیت در شهرستان سمنان فرار کنند.

فخری خاطرنشان کرد: در مکاتبه‌ای مفصل با استاندار سمنان، این موضوع با جزئیات و مصادیق آن عنوان و دستورات لازم نیز از نماینده عالی دولت در استان سمنان اخذ شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار