براساس اعلام اورژانس ۱۱۵ اصفهان در حوادث چهارشنبه آخرسال ۹۹ در اصفهان ۱۳ نفر مصدوم شدند و از مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان درخواست امدادخواهی کردند.
کد خبر: ۹۴۹۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱ 17 March 2021

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: شامگاه گذشته یک مرد ۱۹ ساله در بلوار بهشت بهارستان براثر برخورد ترقه با زانو دچار صدمه شد اما این آسیب‌دیدگی همراه با سوختگی نبود و به دلیل رضایت ندادن برای اعزام به مراکز درمانی، به صورت سرپایی رسیدگی شد.
غفور راستین بیان کرد: ۱۵ دقیقه بامداد امروز نیز در خیابان مفتح ملک‌شهر پسر ۲۲ ساله به دلیل انفجار ترقه دچار سوختگی و آسیب چشم شد که احتمال تخلیه چشم این مصدوم زیاد است.
وی افزود: این مصدوم برای انجام اقدامات درمانی تخصصی به بیمارستان چشم پزشکی فیض منتقل شد.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همچنین درباره آتش سوزی ناشی از استفاده آتش شب گذشته گفت: این حادثه ساعت ۳۰ دقیقه بامداد در شش راهی اصفهان روی داد که در جریان آن دو مرد ۴۵ و ۵۸ ساله دچار سوختگی سطحی دست و به صورت سرپایی درمان شدند.
همچنین بر اساس گزارش های دریافتی ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه روز سه‌شنبه در دهاقان یک زن ۲۴ ساله بر اثر انفجار ترقه دچار صدمه و سوختگی سطحی کف دست و به صورت سرپایی در محل درمان شد.
ساعت ۲۱ و ۵۲ دقیقه 2 پسر ۱۴ و ۱۶ ساله به دنبال انفجار ترقه در صفاییه مبارکه دچار صدمات متعدد و سوختگی در دست و پا و به بیمارستان محمد رسول الله(ص) مبارکه منتقل شدند.
ساعت ۲۱ و ۵۲ دقیقه یک حادثه انفجار ترقه در خیابان جی اصفهان و مصدومیت زن ۳۱ ساله که دچار صدمه به گوش شده بود به سامانه ۱۱۵ اورژانس اعلام و به صورت سرپایی در محل درمان شد.
در ساعت ۲۲ و ۲۹ دقیقه نیز یک پسر ۸ ساله در شهرک بهاران نجف‌آباد حین انجام مراسم چهارشنبه سوری داخل آتش افتاد و از ناحیه سر و دست دچار سوختگی و به بیمارستان محمد منتظری نجف‌آباد منتقل شد.
ساعت ۱۸ و ۳۹ دقیقه امروز نیز یک نوجوان ۱۶ ساله در یکی از پارک‌های فولادشهر به‌دلیل انفجار ترقه دچار سوختگی چهار درصدی و سطحی ران (فمور) راست شد.
ساعت ۱۸ و ۵۶ دقیقه امروز یک زن ۴۶ ساله در خیابان جی اصفهان بر اثر انفجار ترقه مصدوم شد اما سوختگی خاصی نداشت و به بیمارستان فارابی منتقل شد.
ساعت ۲۰ و ۱۲ دقیقه امروز نیز ۲ مرد ۱۸ ساله در خمینی‌شهر به‌دلیل انفجار ترقه دچار سوختگی‌های متعدد و آسیب دست و پا و سر و گردن شده و پس از ثبات آسیب‌های وارده توسط تکنسین‌های اورژانس به بیمارستان ۹ دی منظریه این شهر منتقل شدند.
تمام پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ شهری و جاده‌ای و مراکز درمانی بویژه مرکز درمانی امام موسی الکاظم(ع) برای موارد سوختگی و مرکز تخصصی فیض اصفهان برای آسیب‌های چشمی، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در حالت آماده‌باش هستند تا در صورت بروز حوادث احتمالی ناشی از  برگزاری مراسم چهارشنبه پایانی سال، به مصدومان خدمات رسانی کنند.
سال گذشته هیچ حادثه‌ای در شهر اصفهان و سایر شهرستان‌های استان از مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان امدادخواهی نشد و تنها ۲ نوجوان در فولادشهر دچار سوختگی دست شده بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :