در سفر رئیس پارک اقتصاد دیجیتال کشور به سمنان عنوان شد:
رئیس پارک اقتصاد دیجیتال کشور از آمادگی این پارک برای اختصاص بیش از 15 میلیارد ریال اعتبار برای تامین و هزینه‌کرد خرید تجهیزات فنی ویژه و دوره‌های آموزشی با هدف تسریع در افتتاح پارک اقتصاد دیجیتال سمنان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۵۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳ 22 May 2021
 
شمارش معکوس برای افتتاح پارک اقتصاد دیجیتال سمنان/ تامین اعتبار برای خرید تجهیزات ویژه

 

به گزارش تابناک سمنان صدیق دامغانی‌زاده در نشستی با معاون استاندار سمنان اظهار کرد: باید تمامی زیرساخت و امکانات مورد نیاز اولیه برای راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال استان سمنان فرآهم شود.

مشاور وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به حمایت‌های اعتباری پارک اقتصاد دیجیتال کشور از پارک نوپای در حال ساخت استان افزود: آمادگی داریم تا در بحث خریداری تجهیزات فنی ویژه این مرکز، اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد ریال تخصیص دهیم. همچنین پارک اقتصاد دیجیتال کشور آمادگی دارد تا ۱۲ دوره آموزشی ویژه دانش پذیران را در طوئل سال و با اعتبار ۸ میلیارد ریال پس از بهره برداری این مرکز، برگزار کند.

وی ادامه داد: در صددیم تا با آماده‌سازی کامل تجهیزات مورد نیاز پارک اقتصاد دیجیتال سمنان ، تدوین طرح جامع، تدوین برنامه‌های آتی مرکز، آماده سازی فراخوان‌های پذیرش هسته‌ها، تدوین طرح‌های مرتبط با ارائه آموزش‌های دانش پذیران و زمان‌بندی عملیاتی اهداف پیش روی پارک اقتصاد دیجیتال استان، زمینه لازم برای افتتاح و بهره برداری از این مرکز را در استان فراهم کنیم.

رئیس پارک اقتصاد دیجیتال کشور وعده داد: تا با همراهی، همکاری و رویکرد تعاملی، مسیر پیش روی این پروژه مهم اقتصاد دیجیتال را هموار تر کرده تا هرچه سریعتر شاهد بهره برداری از پارک اقتصاد دیجیتال در استان سمنان باشیم.

وی با بیان اینکه برای حضور هسته ها در پارک اقتصاد دیجیتال، شورای پذیرش و هیئت امنا تصمیم گیری خواهند کرد خاطرنشان کرد: پذیرش شتاب دهنده‌ها در پارک اقتصاد دیجیتال باید به گونه ای باشد تا بازار خود را نیز تامین کنند.

دامغانی‌زاده اضافه کرد: حضور این هسته‌ها باید بر اساس طرح جامع و کامل و بر پایه بازگشت سرمایه از طریق بازار فروش مناسب در آینده باشد. از همین رو باید  در تمامی مراحل باید تامین بازار فروش و اقتصاد شتاب دهنده‌ها در پارک اقتصاد دیجیتال سمنان مَد نظر قرار داشته باشد.

وی از عزم جدی مسوولان برای راه‌اندازی این مرکز خبر داد و گفت: خوشبختانه  اقدامات خوبی در حوزه راه‌اندازی این‌مرکز به صورت ویژه و با جدیت تمام درحال انجام است.

 مشاور وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات با بیان اینکه باید  تمامی زیرساخت و امکانات مورد نیاز اولیه برای راه اندازی این مرکز فرآهم شود اظهار کرد: خوشبختانه مسوولان استان با جدیت پیگیر راه‌اندازی این مرکز هستند و امید است با تسریع در بهره‌برداری از پارک اقتصاد دیجیتال استان، بسترهای لازم برای بهره‌گیری بیشتر از این ظرفیت فراهم شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار