12 بازیکن تیم ملی بسکتبال آمریکا برای المپیک توکیو؛
تیم ملی بسکتبال آمریکا با فهرست پرستاره خود آماده درخشش در المپیک 2020 توکیو است.
کد خبر: ۹۷۳۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱ 26 June 2021

به گزارش تابناک سمنان، تیم ملی ایران در رقابت های توکیو 2020 در گروهی دشوار و با حضور تیم هایی چون آمریکا، فرانسه و یکی از تیم‌ های مرحله انتخابی قرار داشته و ایالت متحده با ستاره های بزرگ خود به دنبال تکرار موفقیت های گذشته است.

 

کوین دورانت، دامیان لیلارد و دوین بوکر فهرست بازیکنان تیم بسکتبال مردان ایالات متحده را در بازی های المپیک تابستانی توکیو هدایت می کنند. پس از اعلام نام جرمی گرانت به عنوان آخرین بازیکن لیست 12 نفره، شمس چارانیا، خبرنگار نشریه اتلتیک چهارشنبه این خبر را اعلام کرد.

 

 
 

 

 

فهرست 12 نفره تیم ایالات متحده آمریکا برای بازی های المپیک توکیو به این شرح است؛ کوین دورانت- دامیان لیلارد- بردلی بیل- جیسون تاتوم- دوین بوکر- زک لاوین- کوین لاو- بام آدبایو- دریموند گرین- جرو هالیدی- کریس میدلتون و جرمی گرانت. در این لیست گرانت جایگزین جیمز هاردنی شد که به علت مصدومیت ناحیه همسترینگ در جریان بازی های پلی آف از لیست نهایی حذف شد.

 

دورانت در حالی در سومین المپیک خود بازی خواهد کرد که در سال 2012 و 2016 موفق به کسب مدال طلا شده بود.اما با توجه به اینکه دورانت در سپتامبر 33 ساله شد و دو سال پیش دچار پارگی آشیل، حضور او در لیست تعجب بسیاری را برانگیخته است. با توجه به تعطیلی NBA، قابل درک است که دورانت روند سلامتی و بهبودی خود را در این تابستان در اولویت قرار دهد.

 

اما با این حال دورانت از این تعطیلی بهره برده و تمام توان خود را صرف تلاش کسب سومین مدال طلا خواهد کرد. کارملو آنتونی با سه مدال طلا تنها بسکتبالیست مرد تاریخ بوده که موفق به کسب چنین دستاوردی شده است. دریموند گرین که با دورانت در تیم المپیک 2016همبازی بود، بعد انتقال دورانت به بروکلین در سال 2019، برای اولین بار در کنار هم تیمی سابقش در گلدن استیت واریورز به میدان خواهد رفت.

 

 

کوین لاو که غافلگیرکننده ترین نام در لیست این محسوب می شود، پیش از این در تابستان سال 2012 موفق به کسب مدال طلا شده است. دورانت، گرین و لاو تنها بازیکنان قدیمی این فهرست هستند که به توکیو سفر می کنند. اما دیگر اعضای این تیم برای اولین در المپیک شرکت خواهند داد. لیلارد که از حضور در بازی های 2016 انصراف داد و در فهرست نهایی مسابقات قهرمانی جهان 2014 نیز در آخرین لحظه خط خورد.

 

بوکر، بردلی بیل و جیسون تاتوم نیز قرار است برای اولین بار طعم حضور در المپیک را بچشند. بیل در گذشته و در دوران اوج خود در مسابقات قهرمانی زیر 16 سال جهان 2009 ​​در امریکا و مسابقات قهرمانی جهان زیر 17 سال 2010 با تیم آمریکا موفق به کسب طلا شده بود. تاتوم نیز در مسابقات جهانی زیر 17 سال 2014 و زیر 19 سال 2015 قهرمانی جهان را تجربه کرده است.

 

 

اما بوکر برای اولین بار در یک دوره مسابقات بین المللی بازی می کند، زیرا او در مسابقات جام جهانی 2019 شرکت نداشت، این تابستان روزهای بسیار شلوغی برای بوکر خواهد بود و المپیک در فاصله دو بازی رقابت های نهایی NBA قرار دارد. با حضور کریس میدلتون و جرو هالید برای دیدار نهایی فینال کنفرانس شرقی مقابل آتلانتا هاوکس، آنها بخت اول قهرمانی در مسابقات هستند.

 

این اولین تجربه مربیگری حالا گِرگ پوپوویچ پس از مایک کرزیزفسکی به عنوان سرمربی است. اولین دیدار تیم پوپویچ در تیم ایالات متحده طبق برنامه پیش نرفت و آنها در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2019 شکست خوردند. این بدترین عملکرد تاریخ ایالات متحده در جام جهانی بود. تیم ایالات متحده از زمان اولین حضور در سال 1992، به جز یک دوره همیشه فاتح مدال طلای المپیک در بسکتبال مردان بوده است.

 

لیست نهایی آمریکا به شرح زیر است؛

 

کوین دورانت- دامیان لیلارد- بردلی بیل- جیسون تاتوم- دوین بوکر- زک لاوین- کوین لاو- بام آدبایو- دریموند گرین- جرو هالیدی- کریس میدلتون و جرمی گرانت.

 

 

این برنامه رقابت های تیم ملی آمریکا در المپیک است و به نظر می رسد نشریات این کشور بقدری از موفقیت تیم خود اطمینان دارند تا برنامه را تا روز فینال چاپ کرده اند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار