رییس بیمارستان کودکان امام حسین(ع) اصفهان گفت: میزان بستری کودکان دارای علائم کرونا در اصفهان در مقایسه با ۱۰ روز گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است و از خانواده‌ها درخواست داریم که کودکان خود را به مراسم مختلف، تجمعات و دورهمی نبرند.
کد خبر: ۹۸۶۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷ 14 August 2021

مهرداد معمارزاده افزود: در موج پنجم کرونا روزانه حدود ۱۰ کودک مبتلا به کرونا داریم که بستری می شوند و این آمار در سه روز گذشته رو به افزایش و به ۱۵ تا ۱۷ نفر هم رسیده است.

وی با بیان اینکه از فروردین تا اول اسفند سال ۹۹ (۱۱ ماه) حدود ۹۰۰ کودک مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان داشتیم، اظهار داشت: این تعداد در ۶ ماه گذشته تقریبا ۸۰ درصد افزایش یافت و به یکهزار و ۵۰۰ بستری از اسفند پارسال تا مرداد امسال رسید.

معمارزاده از خانواده ها خواست که اگر کودکان آنها علائمی مانند تب، سرفه، مشکلات گوارشی و تشنج داشتند در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند و گفت: استفاده از ماسک برای کودکان بالای ۲ سال ضروری است با اینحال از خانواده ها تقاضا داریم که کودکان خود را به مکان هایی که تجمع دارند، نبرند.

به گفته وی استفاده از ماسک برای کودکان کمتر از ۲ سال امکانپذیر نیست زیرا آنها نمی توانند این موضوع را تحمل کنند بنابراین به هیچ عنوان نباید آنها را به مکان هایی که تجمع وجود دارد، بُرد.

رییس بیمارستان امام حسین (ع) اصفهان درباره مشاهده بیماری " قارچ سیاه " توضیح داد: ما سه کودک دارای علائم کرونا بستری در بیمارستان داشتیم که مشکوک به این بیماری بودند اما پس از انجام آزمایش، ابتلای یکی از آنها به قارچ سیاه محرز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار