فرج الله معماری روز یکشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران در آستانه روز خبرنگار تصریح کرد: ارتقای سهم و جایگاه بخش خصوصی خدمت به اقتصاد کشور است و موجب رشد اقتصاد در عرصه های داخلی و خارجی خواهد شد و هرگونه محدودکردن بخش خصوصی با هر نیتی که صورت بگیرد، ظلم به کشور است
کد خبر: ۱۱۱۷۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶ 01 August 2023

به گزارش تابناک سمنان به نقل از خبرآنلاین، وی با ابراز تاسف از اینکه در لایحه برنامه هفتم جایگاه و سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور به خوبی دیده نشده و کمرنگ است تصریح کرد: از این مساله ابراز نگرانی می‌کنم و امیدوارم در مجلس به سهم بخش خصوص در اقتصاد کشور بیشتر توجه شود.

معماری با بیان اینکه طبق قانون اساسی اقتصاد کشور در سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی دیده شده است ادامه داد: حضور قدرتمند فعالان بخش خصوصی باعث ارتقای حضور ایران در عرصه‌های بین المللی شده و موجب تقویت اقتصاد کشور می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی سمنان با اشاره به تعبیر رهبری معظم انقلاب که از تولیدکنندگان به عنوان افسران جنگ اقتصادی نام برده اند، خاطرنشان کرد: برخی از ما تولیدکنندگان امروز اسرا و جانبازان جنگ اقتصادی هستیم و از همین رو انتظار می‌رود که با توجه به تاکیدات رهبری معظم انقلاب از این بخش حمایت بیشتری شود وی بر لزوم حمایت بیشتر رسانه‌ها از فعالان بخش خصوصی تاکید و تصریح کرد: دشمنان نظام به دنبال ضربه زدن به کشور هستند و انتظار می‌رود که رسانه‌ها در این شرایط پشتیبانی بیشتری از رزمندگان این جنگ اقتصادی داشته باشند.

فرج الله معماری بر لزوم بهره گیری رسانه‌های داخلی از رویکرد‌های نوین علمی تاکید و تصریح کرد: امروزه فعالیت‌های رسانه‌ای در دنیا متحول شدند و رسانه‌های داخلی نیز باید از این فناوری‌های نوین استفاده کنند.

وی آشنایی رسانه‌ها با علوم نوین رسانه‌ای را ضروری خواند و گفت: برخی از دشمنان کشور در خارج در سطح گسترده به تولید اخبار جعلی با هدف ضربه زدن به نظام و کشور می‌پردازند لذا انتظار می‌رود که رسانه‌های داخل با تقویت بنیه علمی و فناورانه خود به حمایت از کشور در همه حوزه‌ها و از جمله در حوزه‌های مرتبط با اقتصاد بپردازند.

رئیس پارلمان بخش خصوصی از آمادگی اتاق بازرگانی استان برای حمایت از آموزش خبرنگاران خبر داد و گفت: امروزه مفهوم رسانه در دنیا دگرگون شده و رسانه‌های ما نیز باید با شناخت علم روز، از این ظرفیت در راستای کمک به کشور بهره بگیرند.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهید صارمی از شهدای خبرنگار گفت: زندگی نامه این شهید چراغ فروزانی است و فعالان رسانه‌ای باید بیشتر با این شهید آشنا شوند.

این فعال حوزه تولید با بیان اینکه متاسفانه رسانه‌ها هم در صورت و هم در سیرت آنچنان که باید، به عاشورا نپرداخته اند، اظهار کرد: رسانه‌ها باید فرهنگ عاشورا را بیش از پیش به دنیا بشناسانند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا که به دست نیرو‌های طالبان در مزار شریف افغانستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد گفت: ۱۷ مرداد روز خبرنگار روز شهادت است و خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای باید با مطالعه زندگی این شهید بزرگوار از وی درس بگیرند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با تجلیل از تلاش خبرنگاران با اشاره به تغییرات ایجاد شده در عرصه خبر و اطلاع رسانی تاکید کرد: روش‌ها در این عرصه تغییر کرده و خبرنگاران باید متناسب با علم روز روش‌ها را در این عرصه خطیر تغییر داده و با برنامه ریزی و دانش روز حرکت کنند.

وی گفت: اتاق استان سمنان در این عرصه آماده همکاری با جامعه رسانه‌ای برای برگزاری دوره‌های آموزشی خبرنگاران را برای ایجاد تغییر در این عرصه کمک نماید.

در ادامه نایب رییس اول اتاق بازرگانی و رئیس خانه صنعت و معدن استان سمنان نیز در این نشست با گرامی داشت ایام عاشورای حسینی و شهادت امام حسین (ع) خبرنگاران را به تلاش برای ارتقای امید در جامعه فراخواند.

علی اصغر جمعه‌ای از خبرنگاران خواست تا با انعکاس دست آورد‌ها و موفقیت‌ها در عرصه‌های مختلف مردم و به خصوص جوانان را نسبت به آینده امیدوارتر نمایند.

در این مراسم مسوولان اتاق بازرگان، صنایع و معادن استان سمنان از تلاش خبرنگاران این استان تجلیل کردند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار