معاون امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم در دانشگاه سمنان گفت : دهه 1400، دهه آموزش عالی هوشمند است.
کد خبر: ۱۱۱۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷ 04 August 2023

به گزارش تابناک سمنان به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، معاون امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم در نشست با مسئولان دانشگاه سمنان گفت: با حمایت‌های انجام شده توانستیم ارتقای جایگاه آی تی را در سطح وزارت علوم پیگیری نمائیم که نتایج آن به سمت دانشگاه‌ها می‌رود.

دکتر مهدی آزادی مطلق از تامین خدمات مورد نیاز وزارت علوم در حوزه آی تی از جامعه دانشگاهی کشور خبر داد و افزود: سعی شده است با این رویکرد حوزه آی تی را در دانشگاه‌ها گسترش دهیم که این امر انگیزه‌ای برای پیشرفت دانشگاه‌ها در این زمینه شده است.

وی گفت: به همین منظور با آپا‌های دانشگاه‌ها قرار داد منعقد شده است.

معاون امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم گفت: به دنبال شبکه‌های توانمند IT هستیم و توانمندی بیشتر یعنی زیر ساخت، منابع انسانی و دانش کافی، و بخشی از این زیر ساخت منابع انسانی و دانش همان اتصالی است که بین آپا و فاوای یک دانشگاه اتفاق می‌افتد و برای تضمین امنیت، سراغ دانشگاه‌هایی می‌رویم که هم زیر ساخت خوب و هم آپای توانمندی دارند.

دکتر آزادی مطلق با بیان اینکه برای تقویت و منابع انسانی و زیر ساخت‌ها از دانشگاه‌ها بازدید و در این زمینه ارزیابی می‌شوند تصریح کرد: جهت گیری‌های دانشگاه سمنان در حوزه IT باید مشخص شود که در آینده می‌خواهد سرویس دهنده باشد یا سرویس گیرنده.

معاون امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم افزود: دانشگاه سمنان می‌تواند منابع انسانی را از سبک سنتی به سمت دانشگاه هوشمند تغییر دهد و پایلوت آموزش عالی هوشمند در کشور شود.

وی با بیان اینکه تا پایان سال سند طراحی و معماری پایه آموزش عالی هوشمند باید تدوین شود اظهار داشت: دهه ۱۴۰۰ دهه آموزش عالی هوشمند است و در این راستا هر گونه کمکی در زمینه تکمیل فضا‌های آموزشی، عقد قرار داد، تخصیص منابع و استفاده از خدمات صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه سمنان نیز در این نشست گفت: واحد IT دانشگاه سمنان برای ارائه خدمات مناسب به واحد‌های فناور، دانشجویان، اساتید و نیز تولید نرم افزار‌های لازم و موارد دیگر نیاز به فضای فیزیکی بیشتری دارد و این زمینه و علاقه مندی وجود دارد که دانشگاه سمنان به عنوان دیتا سنتر و پشتیبان اطلاعات وزارت علوم و دیگر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی باشد.

دکتر سعدالدین افزود: با توجه به اینکه رشته‌های زیادی در دانشگاه سمنان فعال هستند که بر روی مدل سازی کار می‌کنند، نیاز به فضای فیزیکی و ارائه خدمات بیشتر داریم.

وی گفت: ساخت ساختمانی IT دانشگاه سمنان از حدود ۱۲ سال گذشته آغاز شده و نیاز به کمک و حمایت برای تکمیل و بهره برداری آن داریم تا خدمات بیشتر و تخصصی تری را ارائه دهیم.

رئیس دانشگاه سمنان افزود: با توجه به اهمیت آپا، این بخش در چارت سازمانی دانشگاه سمنان قرار گرفته و امیدواریم با فعالیت آپا و IT در کنار یکدیگر در حوزه فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی به جایگاه مناسبی که در حد استان سمنان است برسیم.

دکتر محمد حسین احسانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان نیز خواستار کمک برای ارتقای جایگاه‌ای تی دانشگاه سمنان شد.

دکتر علیرضا نعیمی صدیق مدیر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی دانشگاه سمنان نیز گزارشی از حوزه IT و مرکز آپای دانشگاه سمنان ارائه کرد و گفت: دانشگاه سمنان پتانسیل بالایی در حوزه علوم کامپیوتر دارد و سعی می‌کند در کنار فعالیت‌های خود به روز‌ترین اطلاعات دنیا را ماهانه با انتشار خبرنامه در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

بازدید از ساختمان نیمه کاره IT، مرکز آپا و نیز مرکز داده و سیستم مانیتورینگ دانشگاه سمنان از دیگر برنامه‌های معاون امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم در دانشگاه سمنان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار