احمد وحیدی، وزیر کشور از واحدهای خودروسازی در سمنان بازدید کرد.
کد خبر: ۱۱۲۳۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸ 31 August 2023

به گزارش تابناک سمنان، احمد وحیدی، وزیر کشور دقایقی پیش به‌اتفاق هیأت همراه و استاندار سمنان با حضور در شهرک صنعتی سمنان از واحد‌های خودروسازی در سمنان بازدید کرد.

وزیر کشور از شرکت‌های تیراژه ماشین و تیراژ دیزل بازدید کرد؛ این شرکت‌ها با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۸۳ هزار مترمربع و زیربنای حدود ۱۷ هزار مترمربع در شهرک صنعتی سمنان واقع است.

این واحد‌های تولیدی ظرفیت تولید اسمی سالانه ۳ هزار انواع لودر، لیفتراک، بیل مکانیکی و انواع کامیون و کشنده را دارد و برای ۴۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

مشکلات این شرکت‌ها به گفته مدیران این واحد‌ها در خصوص تخصیص و تأمین ارز از بانک مرکزی، مباحث مربوط به قاچاق لوازم یدکی محصولات تولیدی واحد، واردات بی‌رویه لوازم و قطعات یدکی و کمبود نیروی انسانی کارگری، واردات ماشین‌آلات و کامیون‌های دسته دوم، عدم تطابق استاندارد‌های جدید تعریف‌شده با بازار و کاربری‌ها است.



وزیر کشور همچنین از شرکت خودروسازی فردا در شهرک صنعتی سمنان بازدید کرد؛ این شرکت با میزان سرمایه‌گذاری‌های تحقق‌یافته (ریالی و ارزی) به میزان یک‌هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال طبق پروانه بهره‌برداری در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۷۰۰ مترمربع و زیربنا ۳۰۰ هزار مترمربع در شهرک صنعتی سمنان مستقر است.

این شرکت خودروسازی ۲۵۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است و ظرفیت تولید اسمی سالانه یک‌هزار دستگاه خودروی سواری را دارد.

محصولات تولیدی گذشته این واحد، خودروی سمند و خودروی چینی MG-RX۵ و پژو پارس دوگانه و تک‌سوز و محصولات تولیدی فعلی آن، خودروی FARDA SX۶، FARDA SX۵ و B۵۱۱ FARDA و FARDA T۵ است.

محصولات تولیدی آتی این صنایع خودروسازی، خودروی کامیون ۶ تا هشت تن و خودروی برقی است.

اهمیت تولیدات این واحد، نخستین تولیدکننده خودروی سواری در استان سمنان، مدرن و به‌روز بودن خط مونتاژ و تجهیزات شرکت به‌منظور تولید انواع خودروی سواری و تنها تولیدکننده پژو پارس دوگانه‌سوز در کشور است.

مشکلات پیش روی این واحد شامل تأمین ارز و تهاتر مس و قطعات خودرو، داخل‌سازی قطعات خودرو و رایزنی با واحد‌های تولیدکننده قطعات خودرو با اولویت استان سمنان، مشکلات پیش‌فروش و فروش فوری محصولات تولیدی و مشکل استانداردسازی خودرو‌های چینی است.
منبع/فارس

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار