معاون سازمان محیط زیست گفت: در تلاش هستیم که برای اجرای ایمن سازی کریدور یوز از بخش خصوصی یا اسپانسر استفاده و کار را سرعت ببخشیم.
کد خبر: ۱۱۲۴۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹ 01 September 2023

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از مهر، حسن اکبری درباره کریدور میاندشت و فنس کشی محل تردد یوزپلنگ آسیایی برای جلوگیری از تلفات این گونه ارزشمند، بیان کرد: در تلاش هستیم تا با به کار گیری بخش خصوصی یا اسپانسر و مشارکت کنندگان دیگر ایمن سازی کریدور را سریع‌تر به نتیجه برسانیم.

وی افزود: سرعتی که کار ایمن سازی کریدور میاندشت در قالب کار دولتی انجام می‌شود ممکن است طولانی مدت شود و اثربخشی که در موضوع نجات یوز داشته باشد را نداشته باشد.

معاون سازمان محیط زیست با بیان اینکه مصوبه کاهش سرعت در محل تردد یوز‌ها در میاندشت و کاهک علی رغم تمام مقاومت‌هایی که وجود داشت خوشبختانه در سطح ملی تصویب شد، تاکید کرد: مشکل اینجا است که در استان سمنان این امر هنوز اجرایی نشده است.

اکبری ادامه داد: وزارت راه اقداماتی را در خصوص نصب دوربین آغاز کرده، اما اینکه سرعت در منطقه تردد یوز‌ها کاهش پیدا کرده باشد و ما بتوانیم اثربخشی این اقدامات را ملاحظه کنیم، متأسفانه این امر صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه امیدوار هستیم در روز‌های آینده این اتفاق رخ دهد تا شاهد کاهش سرعت در محدوده تردد یوز باشیم، ابراز کرد: سازمان محیط زیست و دوست داران محیط زیست کشورمان این مطالبه را از همکاران وزارت راه دارند که مصوبه را اجرایی کنند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار