پس از انتشار گزارش خبرگزاری تسنیم مبنی بر لزوم ساماندهی محور طرود – شاهرود، صبح امروز رئیس‌کل دادگستری استان سمنان دستور مهمی در این زمینه صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۲۷۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴ 23 September 2023

به گزارش تابناک سمنان، محمدجعفر عبدالهی رئیس‌کل دادگستری استان سمنان از صدور دستور ساماندهی وضعیت جاده محور طرود - شاهرود به دادستان عمومی و انقلاب آن حوزه قضایی خبر داد.

وی با اعلام این خبر گفت: متأسفانه جاده محور طرود-شاهرود از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و سالانه و به‌ویژه در شش‌ماهه سال جاری به علت وقوع سوانح ناگوار رانندگی، منجر به جان باختن عده‌ای از هم‌وطنان شده است.

عبدالهی ادامه داد: در همین راستا به دادستان عمومی و انقلاب شاهرود دستور داده، با قید فوریت با همکاری نهاد‌های مسئول علاوه بر بازدید میدانی و اتخاذ تصمیمات عام‌المنفعه، ساماندهی این جاده را در دستور کار قرار دهند و با انجام تدابیر پیشگیرانه، شاهد کاهش تلفات جانی باشیم.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان سمنان در راستای حفظ حقوق عامه و دغدغه‌ای که در خصوص امنیت جان مردم قائل است به این موضوع ورود قانونی داشته و با مسئولانی که با اهمال‌کاری نقش مؤثری در وقوع این قبیل حوادث دارند و تاکنون با انجام اقدامات به هنگام قانونی کاهش سوانح رانندگی را رقم نزدند، برخورد قانونی می‌کند.

عبدالهی افزود: مدعی‌العموم شاهرود موظف است در بررسی علل وقوع حوادث منجر به جان باختن هم‌وطنان در این محور، بدون اغماض نهاد‌های مسئول را به مراجع قانونی معرفی تا علل عدم انجام اقدامات قانونی مشخص شود.

وی عنوان کرد: صحیح نیست در رعایت قوانین و مقررات صرفاً از مردم مطالبه داشت، قطعاً مسئولان خاطی می‌بایست پاسخگوی رفتار خود باشند. همه در برابر قانون یکسان و به میزان تقصیر خود مسئول هستند.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان با توصیه به رانندگانی که قصد تردد در محورطرود-شاهرود را دارند، خاطرنشان کرد: یقیناً رعایت قوانین و مقررات، ضامن حفظ سلامتی و امنیت است و در این روز‌ها که جان عده‌ای از شهروندان به خطر افتاده است، با رعایت قوانین و کنترل سرعت، ضریب امنیت این مسیر افزایش یابد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار