مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود از برگزاری نخستین جشنواره ملی انگور در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۹۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸ 04 October 2023

به گزارش تابناک سمنان، حمید آقابیکی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره ملی انگور شاهرود برای نخستین بار و به‌منظور معرفی ظرفیت‌های بخش کشاورزی شهرستان، مدیریت کاشت، داشت، برداشت و پس از برداشت انگور، معرفی جاذبه‌های گردشگری در حوزه کشاورزی، صادرات و بازاریابی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و سخنرانی، ۱۳ مهرماه در سالن شقایق‌های دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این شهرستان ظرفیت‌های فراوانی در حوزه کشاورزی دارد که با برگزاری جشنواره‌های تخصصی، معرفی بهتری از محصولات این بخش صورت می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: کارگروه علمی از کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی، دانشگاه صنعتی شاهرود و پارک علم و فناوری جهت برگزاری این جشنواره تشکیل شده است.

آقابیکی با اشاره به اینکه ۲۲ هزار هکتار سطح زیر کشت شهرستان شاهرود به باغات اختصاص دارد، اظهار کرد: سه هزار و ۷۰۰ هکتار از مجموع چهار هزار و ۸۰۰ هکتار باغ‌های انگور این شهرستان بارور محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: احداث باغ‌های انگور ارقام وارداتی با اجرای سیستم فراز (داربستی)، کنترل آفات و بیماری‌های انگور، تغذیه مناسب، اصلاح روش‌های آبیاری و استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری در باغ‌ها از مهم‌ترین اقدام‌هایی است که می‌تواند در افزایش کمی و کیفی تولید و کاهش مصرف آب تأثیرگذار باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود افزود: مهم‌ترین رقم‌های انگور شهرستان شاهرود شامل، خلیلی، پرلت، عسگری، لعل، شاهانی، صاحبی، کشمشی، سفید و سرخ فخری (شاهرودی) و ریش‌بابا است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار