مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان از بهره‌برداری 17 پروژه عمران روستایی در روستاهای این استان به مناسبت روز روستا و عشایر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰ 08 October 2023

به گزارش تابناک سمنان، اصغر گونجی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان از بهره‌برداری ۱۷ پروژه عمران روستایی در روستا‌های این استان به مناسبت روز روستا و عشایر خبر داد و اظهار کرد: ۱۱۳ میلیارد و ۲۹۱ میلیون ریال برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح هادی موجب تأمین عادلانه امکانات برای روستائیان از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی شده است، ادامه داد: از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ اجرای بهسازی و اصلاح معابر روستا‌های استان سمنان با اعتباری بالغ بر ۴۶۷ میلیارد ریال انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان بیان کرد: این ۱۷ پروژه‌ای که به مناسبت روز روستا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، شامل جدول‌گذاری، آسفالت، خیابان‌سازی، سنگ‌فرش، دیوار سنگی است.

گونجی اضافه کرد: فعالیت‌های عمران روستایی در واقع یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای هدایت فیزیکی روستا‌ها است که موجب بهبود مسکن روستائیان و خدمات زیست‌محیطی در روستا‌ها شده است.

وی تصریح کرد: این عملیات در روستا‌های مرادآباد، باقرآباد، زرگرآباد و توچاهی شهرستان دامغان، حاجی‌آباد و غیاث‌آباد شهرستان گرمسار، روستا‌های صالح‌آباد، برم، امین‌آباد، خیج، علی‌آباد بسطام، گلستان و درخانیاب شهرستان شاهرود، روستای کولیم شهرستان مهدی‌شهر، روستا‌های کوهان و جهان‌آباد شهرستان میامی و روستای علاء در شهرستان سمنان انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان با بیان اینکه هدف از اجرای طرح هادی در روستاها، ارتقای شرایط زیست محیطی و بهبود چشم‌انداز آتی نقاط روستایی است، افزود: این اقدامات گامی مهم برای ارتقای جایگاه و منزلت روستاییان است و زمینه توسعه مناطق روستایی و ارتقای کیفیت زندگی در سکونتگاه‌های روستایی را فراهم می‌کند؛ از این‌رو اجرای این اقدامات از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دستور کار قرار دارد.

گونجی در زمینه صدور اسناد اماکن روستایی که با هدف ساماندهی نظام مالکیت اراضی واقع در بافت مسکونی روستا‌های بالای ٢٠ خانوار و شهر‌های با جمعیت زیر ٢۵ هزار نفر انجام می‌شود، گفت: صدور سند مالکیت برای املاک واقع در روستا‌ها سبب افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی املاک خواهد شد که در استان سمنان تاکنون بالغ بر ۴۸ هزار فقره سند مالکیت با همکاری ادارات ثبت اسناد و املاک استان صادر و تحویل مالکان شده است.

وی گفت: اجرای طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی موجب کاهش آسیب‌پذیری اماکن روستایی مقابل حوادث غیرمترقبه و بالا رفتن میزان رضایتمندی ساکنان روستاها، ایجاد زمینه توسعه پایدار و افزایش سطح رفاه زندگی روستائیان شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان افزود: در همین راستا، تاکنون عملیات بهسازی بیش از ٢۵ هزار واحد مسکونی در این استان به پایان رسیده است.
منبع/فارس

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار