رئیس کل دادگستری استان سمنان از معدن طزره بازدید کرد و گفت: تفهیم اتهام به مقصران حادثه معدن طزره دامغان بعد از ارسال گزارش هیأت سه نفره کارشناسی انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۱۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲ 10 October 2023

به گزارش تابناک سمنان، روز گذشته بود که حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قضایی دستور تسریع در تعیین مقصران حادثه معدن طزره را در دامغان صادر کرد.

در پی دستور رئیس قوه قضاییه مبنی پیگیری پرونده حادثه معدن طزره دامغان، رئیس کل دادگستری استان سمنان امروز از این معدن بازدید و آخرین اقدامات انجام‌شده را در این پرونده تشریح کرد.

محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان در راستای دستور رئیس قوه قضاییه، ضمن بازدید میدانی از معدن طزره و پیگیری مجدد مسأله با دعوت از خانواده‌های جان‌باختگان، آخرین اقدامات انجام‌شده را در این زمینه تشریح کرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: با دعوت از هیأت سه نفره کارشناسان حوادث ناشی از کار منتخب در این پرونده، ضمن بازدید میدانی و استماع ابهامات، علل تأخیر در ارائه گزارش پیگیری شد.

وی با اشاره به وصول نظریه پزشکی قانونی گفت: به لحاظ اهمیت موضوع و وجود ابعاد مختلف وقوع حادثه اعم از حضور تمام‌وقت مسؤول ایمنی و صحت‌سنج میزان اکسیژن در تونل، رعایت استاندارد‌های لازم برای تخلیه گاز و وجود سه عامل انتشار گاز، جرقه احتمالی و انفجار در حال بررسی است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: مقرر شد به‌محض وصول نظریه هیأت سه نفره کارشناسی ظرف مدت ۲۴ ساعت آینده و تعیین مقصران و میزان تقصیر آنان، پرونده جهت تفهیم اتهام و صدور قرار تأمین مناسب کیفری به مرجع قضائی ارجاع داده شود.

عبداللهی با اشاره به مطالبه ساماندهی وضع ایمنی معادن استان سمنان از سازمان‌های مربوطه افزود: سازمان‌های متولی موظف هستند تا علاوه بر بررسی نکات ایمن‌سازی در تمام معادن سراسر استان، از اعطای مجوز فعالیت به متصدیان معادنی که با اهمال‌کاری، موارد ایمنی را رعایت نکرده و جان کارگران را به خطر می‌اندازند، خودداری کنند.

وی گفت: دستگاه قضائی پیگیری حقوق و مزایای جان‌باختگان و مستمری‌بگیران معدن طزره را به‌سرعت دنبال کرده و از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

عبداللهی ادامه داد: دستگاه قضائی استان سمنان به جان کارگران حساس است و از همان ساعات اولیه وقوع این حادثه، دستورات قضائی لازم را صادر کرده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: با دستور قضائی تا تعیین قطعی مقصران، تونل محل وقوع حادثه تعطیل و ادامه فعالیت در آن متوقف است و مسؤولان معدن باید دستمزد کارگران را پرداخت کنند.

در این بازدید، محمدتقی گلی دادستان مرکز استان و مسؤولان قضائی و اجرایی شهرستان دامغان نیز حضور داشتند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار