رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود از برگزاری نخستین جشنواره گردشگری سیب‌ درختی مجن خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۲۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶ 15 October 2023

به گزارش تابناک سمنان، مرتضی نظری، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران، ضمن دعوت از علاقه‌مندان و گردشگران اظهار کرد: نخستین جشنواره گردشگری سیب درختی روز جمعه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۲ در شهر مجن برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود افزود: بازدید از باغات، اجرای موسیقی محلی، عرضه محصولات محلی، باغی و لبنی، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، اجرای ورزش باستانی و زورخانه‌ای و … ازجمله برنامه‌های این جشنواره است.

نظری گفت: از دیگر برنامه‌های این جشنواره می‌توان به پذیرایی از مدعوان با آش محلی، نان تفتان و ...، بازدید از آبشار تنگه داستان و بافت پلکانی مجن اشاره کرد.

وی افزود: این جشنواره با هدف رونق اقتصاد بومی و محلی، اشتغال‌زایی با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های بوم‌گردی و معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی منطقه برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود گفت: این جشنواره با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری مجن، اداره میراث فرهنگی، شهرستان شاهرود، اداره جهاد کشاورزی بخش بسطام، کارگروه کشاورزی مجن، انجمن سیب، بنیاد برکت و باغداران این منطقه برگزار می‌شود.
منبع/فارس

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار