معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از نصب سازه‌های بتنی برای تعین مرز منابع ملی و املاک مردم در مهدی‌شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۲۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱ 19 October 2023

به گزارش تابناک سمنان، حمیدرضا عبدوس، معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان صبح امروز در جمع خبرنگاران شهرستان مهدی‌شهر عنوان کرد: از سال ۹۴ تاکنون، ۲۷ کیلومتر سازه بتنی بنچ مارک در مرز منابع ملی و مستنثیات اشخاص شهرستان مهدی‌شهر نصب شده است.

وی گفت: از مزایای این پروژه، می‌توان به مشخص شدن حدومرز اراضی ملی و مستثنیات قانونی اشخاص، جلوگیری از تصرف غیرمجاز اراضی ملی و تخریب منابع طبیعی، تسریع در پاسخگویی به استعلام‌ها، توجیه اقتصادی و فنی مناسب، کاهش تخلفات و تشکیل پرونده‌های تخلف، تسریع در اجرای مأموریت‌های محوله به یگان حفاظت، کاهش نیروی انسانی لازم برای حفاظت عرصه، قابلیت اجرا در کلیه شرایط آب‌وهوایی کشور و نیز امکان مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد (NGO) در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی اشاره کرد.

فقط ۱۰ درصد مرز‌ها تفکیک شد

حیدر واحدمطلق، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر نیز با اشاره به نصب بیش از ۲۳۴ عدد بنچ مارک در مرز منابع ملی و مستثنیات اشخاص در شهرستان مهدی‌شهر اظهار کرد: این تعداد به طول ۲۷ کیلومتر نصب شده که فقط ۱۰ درصد از مرز تفکیکی منابع ملی و مستثیات اشخاص را شامل می‌شود.

واحدمطلق مرز اراضی منابع ملی با مستثنیات اشخاص درشهرستان مهدی‌شهر را بیش از ۲۷ کیلومتر اعلام کرد و افزود: این پروژه در حدومرز اراضی ملی ومستثنیات اشخاص مطابق با نقشه اجرای مقررات ماده ۵۶ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها اجرا شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر با اعلام اینکه مبلغ سه میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد کمربند حفاظتی (بنچ مارک) به این اداره در نظرگرفته شد، افزود: با این اعتبار بیش از ۲۳۴ عدد بنچ مارک در ۲۷ کیلومتردر مناطقی ازروستا‌های بندپشت، کوشک درگاه، چاشم، تله، فولادمحله وخطیرکوه کمرود نصب شده است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار