یک هزار و 500 بسته نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان کم‌برخوردار استان سمنان با عنوان «شکوه سواد» توزیع شد.
کد خبر: ۱۱۴۱۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵ 05 December 2023

به گزارش تابناک سمنان، آیین توزیع یک هزار و ۵۰۰ بسته نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان کم‌برخوردار استان سمنان عصر امروز با عنوان «شکوه سواد» و به همت معاونت سوادآموزی استان سمنان برگزار شد.

این آیین با حضور سیدجمال وزیری، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، اعضای شورای معاونان، رؤسای ادارات و جمعی از کارشناسان و مدعوان در نمازخانه اداره کل آموزش و پرورش سمنان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از بانیان این اقدام خداپسندانه و خیرمندانه قدردانی و اظهار کرد: دعا می‌کنیم برکت این هدایا نثار روح ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) شود که در بیانیه تشکیل نهضت سوادآموزی در ۷ دی ۱۳۵۸ که در واقع دکترین بنیان‌گذار انقلاب در بحث سوادآموزی بود، بر سه موضوع تأکید داشتند و ۲ مورد آن در حال تحقق است.

وزیری هدف از برگزاری این آیین را ارتقای سطح سواد جامعه، تشویق افراد بی‌سواد و بازماندگان از تحصیل به سواد و توجه به مناطق محروم و کم‌برخوردار عنوان کرد.

وی اضافه کرد: سواد همیشه معنای نسبی دارد و ما از کنار سواد، باید به مرحله‌ای برسیم که استقلال فرهنگی کشور را تأمین کنیم؛ چراکه فرهنگ دائم در حال تغییر و آسیب‌پذیری آن بسیار زیاد و نیاز است در این زمینه تلاش بیش‌تری صورت گیرد.

۷ میلیون نفر از جمعیت کشور بی‌سواد هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان یادآور شد: نهضت سوادآموزی یکی از سازمان‌های پرکار و پررسالت جهان کنونی است و همه کشور‌های در حال توسعه‌یافته بزرگ‌ترین سازمانشان، سازمان سوادآموزی است؛ چون با پدیده رکود سواد مواجه هستیم و عصر حاضر، عصر جهش اطلاعات است که باید لحظه‌به‌لحظه به‌روزرسانی شود.

وزیری با بیان اینکه پدیده سواد ویژه افراد بی‌سواد نیست؛ بلکه سواد درجه پلکانی دارد، گفت: هر کس در جامعه امروز می‌تواند از درجه سواد، بهره‌مند و برای فراگیری این موضوع باید اقدامات مثبت و اثرگذاری انجام شود.

وی با تأکید بر این‌که سواد مهارت جزو سواد لاینفک زندگی قرن ۲۱ است، مهارت‌آموزی را لازمه زندگی امروز دانست و گفت: هفت میلیون نفر از جمعیت کشور بی‌سواد هستند که یکی از دلایل آن مهاجرپذیری ایران است و باید به این امر مهم توجه و تلاش شود تا مبادی بی‌سوادی را که از محیط خانه آغاز می‌شود، مسدود کنیم.

تأکید بر تحقق عدالت آموزشی در مناطق محروم

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار کرد: در راستای تحقق عدالت آموزشی و شعار «هیچ کودکی به علت فقر مالی نباید از تحصیل باز بماند» که در سند تحول بنیادین نیز به آن تأکید شده، باید چتر حمایتی خود را در دورترین مناطق، گسترده و به دانش‌آموزان نیازمند و محروم کمک کنیم.

وزیری گفت: با همکاری و همیاری نهاد‌های حمایتی ازجمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بهزیستی، انجمن خیران مدرسه‌ساز، انجمن اولیا و مربیان برای عملیاتی کردن این موضوع گام برداریم.

وی تأکید کرد: استمرار آموزش و ارائه خدمات مشاوره‌ای و تحصیلی این دانش‌آموزان در سال تحصیلی مهم است و سامانه طرح شهید علی محمودوند از شهدای تفحص نیز به‌منظور جست‌وجو و شناسایی افراد بی‌سواد و بازمانده از تحصیل راه‌اندازی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: امیدواریم با این حرکت خداپسندانه، لبخند امید را بر لبان دانش‌آموزان شاهد باشیم تا بتوانند استعداد‌های خود را در راه آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی به منصه ظهور برسانند.

این آیین باشکوه با همکاری معاونت امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور و اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان برگزار شد و اهدای نمادین بسته نوشت‌افزار به سوادآموزان مدعو پایان‌بخش برنامه بود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار