رئیس دادگستری شهرستان دامغان گفت: دامغان یکی از شهرهای تاریخی کشور است که دارای آثار متعدد و با ارزشی است و حفاظت از آنها برعهده همه ما قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۴۲۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶ 11 December 2023

به گزارش تابناک سمنان، حمید محمدیان، رئیس دادگستری شهرستان دامغان ظهر امروز در دیدار با مجتبی اکبرپور، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان اظهار کرد: حفاظت از میراث فرهنگی یک وظیفه عمومی است.

وی گفت: دادگستری شهرستان دامغان با تمام داشته‌های قانونی خود از اهداف و برنامه‌های اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حمایت می‌کند؛ زیرا قانونی حامی مردم است و ذینفعان این اداره هم مردم هستند.

رئیس دادگستری شهرستان دامغان با اشاره به داشته‌های تاریخی دامغان ادامه داد: دامغان یکی از شهر‌های تاریخی کشور است که دارای آثار متعدد و با ارزشی همچون تپه‌حصار، مسجد تاریخانه و چشمه‌علی است که حفاظت از آن‌ها برعهده همه ما قرار دارد.

محمدیان ساخت‌وساز‌های غیرمجاز مغایر با قوانین میراث فرهنگی و ضوابط شورای عالی معماری را یکی از چالش‌های اصلی در حوزه میراث فرهنگی دانست و گفت: نگاه ویژه دستگاه قضائی و همکاری‌ها و تعاملات موجود، به لحاظ قانونی پشتوانه خوبی برای رفع این چالش‌ها در شهرستان دامغان خواهد بود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار