رئیس گروه پدافند غیرعامل وزارت نیرو از برگزاری سلسله مانورهای مدیریت بحران با کمک استان‌های یاری‌رسان در وزارت نیرو خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۹۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱ 18 January 2024

به گزارش تابناک سمنان، مرتضی بیگلری، رئیس گروه پدافند غیرعامل وزارت نیرو پیش از ظهر امروز در رزمایش مدیریت بحران وزارت نیرو در منطقه شمال‌شرق کشور اظهار کرد: تأمین آب و برق یکی از وظایف مهم وزارت نیرو بوده و کار ما به لحاظ خدمت‌رسانی به مردم از اهمیت خاصی برخوردار است.

بیگلری با اشاره به اینکه استمرار خدمات هدف اصلی ما در این فرایند خدمات‌دهی است، افزود: در این زمینه علاوه بر استمرار خدمت‌رسانی، اهدافی نظیر انسجام‌بخشی و ایجاد هماهنگی سازمانی بین شرکت‌های صنعت آب و برق استان و استان‌های معین، افزایش هوشمندی در مدیریت شرایط اضطراری، ابزار شناسی و ابزارسنجی در راستای شناسایی نقاط قوت و ضعف شرکت‌ها، سنجش و افزایش کارآمدی منابع انسانی موردنظر است که درنهایت افزایش اعتماد اجتماعی از سوی مردم را به همراه خواهد داشت.

وی نیروی انسانی را از مهم‌ترین عوامل تداوم خدمت‌رسانی و تأمین زیرساخت‌های مناسب آب و برق دانست و یادآور شد: به این منظور و با هدف تقویت نیروی انسانی، سلسله مانور‌های مدیریت بحران با کمک استان‌های یاری‌رسان از سال ۹۷ در وزارت نیرو برنامه‌ریزی شده است.

رئیس گروه پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: اثربخشی این‌گونه از مانور‌ها از طریق تیم‌های ارزیابی مستمر در محل انجام مانور مورد پایش و بررسی نقاط قوت و ضعف قرار می‌گیرد.

بیگلری اظهار کرد: وقوع رخداد‌های طبیعی و غیرطبیعی در کشور ما بسیار زیاد است و آنچه باید همواره دنبال آن باشیم، شناسایی حوادث متصور، آسیب‌پذیری در ازای هر حادثه که با آنان مواجه می‌شویم و مصون‌سازی برابر آسیب‌پذیری‌هاست.

وی با عنوان اینکه در صنعت آب و برق بسیاری از موارد پیش از بحران انجام‌شده و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: تهدیدشناسی و مخاطره‌شناسی در این رزمایش، شناسایی و اولویت‌بندی خواهد شد.

نماینده وزارت نیرو خاطرنشان کرد: پس از پایان مانور، نتایج عملیات میدانی و کمیته‌های فرعی رزمایش به مدیران عامل و مسؤولان ذی‌ربط اعلام و پیش‌بینی می‌شود که با عنایت به اینکه در هر سال تمامی شرکت‌ها چه به‌عنوان استان خدمت گیرنده یا استان‌های یاری‌رسان در این رزمایش‌ها شرکت دارند، نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی و در راستای نیل به عالی بودن اقدامات مؤثر را اتخاذ کنند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار