معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: در سال تحصیلی جاری طرح آموزش ترافیکی و تجهیزات ایمنی برای دانش آموزان 50 مدرسه حاشیه راه‌های گلستان در حال اجرا است.
کد خبر: ۱۱۴۹۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴ 18 January 2024

به گزارش تابناک گلستان، محسن عامریون شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به نقش عابران پیاده در تصادفات جاده‌ای که بخشی از آن‌ها دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها هستند، ایمن سازی فیزیکی و فرهنگی آن‌ها برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای از برنامه‌های مهم اداره کل محسوب می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با بیان این‌که تعداد مدارس موجود در طول راه‌های استان ۱۷۵ مدرسه است، ادامه داد: در طول دو سال دولت سیزدهم بیش از دو میلیارد تومان برای آموزش دانش آموزان این مدارس برای ایمن سازی فیزیکی و ارتقای فرهنگ ترافیکی آن‌ها هزینه شده است.

وی گفت: در سال تحصیلی جاری طرح آموزش ترافیکی و تجهیزات ایمنی برای دانش آموزان ۵۰ مدرسه حاشیه راه‌های استان در حال اجرا است.

به گفته عامریون، از جمله سرفصل‌های آموزشی آن‌ها شامل نحوه تردد ایمن در طول بزرگراه، نحوه مسئولیت گذربان مدرسه، توزیع اقلام فرهنگی و ایمنی، توجیه مدیران و ارکان مدرسه برای استمرار یادآوری‌ها است که بویژه برای دانش آموزان پایه و مقاطع دبستانی انجام می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان تصریح کرد: این آموزش‌ها از محل منابع اعتباری موجود و با انتخاب پیمانکار در سراسر استان در حال اجرا است.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار