کلنگ نخستین مجتمع پرورش دام سبک در شهرستان مهدی‌شهر به زمین زده شد.
کد خبر: ۱۱۵۰۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸ 24 January 2024

به گزارش تابناک سمنان، عملیات اجرایی احداث نخستین مجتمع پرورش دام سبک در شهرستان مهدی‌شهر صبح امروز در راستای اجرای مصوبه دور نخست سفر دولت به استان سمنان مبنی بر تبدیل شدن این شهرستان به قطب دامپروری آغاز شد.

این مجتمع قرار است در منطقه سیاه‌کوه شهرستان مهدی‌شهر احداث شود.

آن‌گونه که محمدرضا قاسمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در حاشیه این مراسم کلنگ‌زنی گفته است: عملیات اجرایی نخستین مجتمع پرورش دام سبک شهرستان مهدی‌شهر شامل عملیات تسطیح و آماده‌سازی اراضی محل احداث، جاده‌سازی، برق‌رسانی، گازرسانی، آب‌رسانی، احداث استخر ذخیره آب ۶۰۰ مترمکعبی و احداث ایستگاه پمپاژ آب است.

وی با بیان اینکه تبدیل شهرستان مهدی‌شهر به قطب دامپروری یکی از مصوبات دور نخست سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان بود، تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان متعاقب این مصوبه، اقدامات لازم را انجام داده و تدوین طرح مطالعاتی تبدیل شدن مهدی‌شهر به قطب دامپروری و نخستین گام در تحقق این امر بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: در قالب این طرح، ایجاد مجتمع‌های دامپروری و پرورش دام سبک در پنج نقطه شهرستان مهدی‌شهر طراحی و پیش‌بینی‌شده و امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی یکی از این مجتمع‌های پرورش دام سبک در منطقه سیاه‌کوه شهرستان مهدی‌شهر هستیم.

قاسمی با بیان اینکه شرکت تعاونی عشایر شهرستان مهدی‌شهر به‌عنوان مجری این طرح معرفی شده و اقدامات اولیه در راستای تأمین زمین و تحویل آن صورت گرفته است، گفت: امیدواریم با راه‌اندازی این مجتمع و سایر واحد‌های تولیدی دام سبک در شهرستان مهدی‌شهر، اقدامات مناسبی در زنجیره تولید گوشت قرمز و فرآورده‌های پروتئینی قابل‌تولید از دام نژاد سنگسری انجام شود.

وی بیان کرد: باید گام‌های مؤثرتری در راستای افزایش تولید، بهبود بهره‌وری و اجرای مصوبات سفر هیأت دولت و رئیس‌جمهور در استان در قالب تبدیل شدن شهرستان مهدی‌شهر به قطب دامپروری برداشته شود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار