مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: برگزاری جشن تکلیف سیاسی ویژه رأی‌اولی‌ها از برنامه‌های شاخص دانش‌آموزان مدارس این استان در دهه فجر است.
کد خبر: ۱۱۵۲۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹ 31 January 2024

به گزارش تابناک سمنان، سیدجمال وزیری، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ظهر امروز در آیین نواختن زنگ انقلاب در دبیرستان پیامبر اعظم (ص) سمنان با اشاره به وضع ایران در سال ۱۳۵۷، اظهار کرد: کشتی انقلاب با رهبری داهیانه رهبر کبیر، به سرمنزل مقصود و پیروزی رسید.

وی ادامه داد: امروز به یاد شهدای انقلاب اسلامی، جشن می‌گیریم و با آرمان‌های امام (ره) و شهدا پیمان می‌بندیم که ادامه‌دهنده راه آن‌ها خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری افزود: دهه فجر مظهر شکوه و عظمت ملت ایران است و طلیعه پیروزی انقلاب اسلامی در این دهه بسته شد که نماد استقامت و ولایت‌پذیری ملت ایران است.

وزیری عنوان کرد: انقلاب اسلامی همچون نوری در اعماق تاریک زمستان، خوش درخشید و در ظلمت طلوع کرد و فرصتی تاریخی بود که رهبر انقلاب به ملت ایران هدیه داد تا حصار استعمار و استبداد را بشکنند.

وی اضافه کرد: دهه فجر یادآور روز‌هایی است که نهال نوپای انقلاب با خون هزاران لاله در عمق زمستان تاریک به بار نشست و خاستگاه ارزش‌های اسلامی و مقطع رهایی ایران از ظلم و ستم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: نگاه به گذشته ملت ایران نشان می‌دهد که از دوران اسطوره به حماسه و تاریخ تبدیل شده و امروز دانش‌آموزان با برپایی نمایشگاهی به این زیبایی، تاریخ انقلاب و توانمندی‌های نظام را به‌صورت تحلیلی به تصویر کشیدند و به نمایش گذاشتند.

وزیری تأکید کرد: ما مفتخریم که بصیرت و آگاهی دانش‌آموزان فراتر از نقشه‌های دشمنان است و چشم امید مسؤولان نظام به این دانش‌آموزان دوخته شده و آنچه خون هزاران شهید برای ما به ارمغان آورده، جمهوری اسلامی و در واقع امانت الهی است تا به دست صاحب اصلی‌اش حضرت مهدی موعود (عج) برسانیم و افول آمریکا و ایادی دست‌نشانده آن را که راهی جز فرار ندارند، جشن بگیریم.

وی با بیان اینکه تاریخ انقلاب ایران مملو از قله‌های ایمان و پیشرفت است و روزبه‌روز به اوج این قله‌ها افزوده می‌شود، تصریح کرد: ۱۱ اسفندماه سال جاری عزم خود را جزم کرده و با حضور حداکثری و مشارکت قوی اثبات خواهیم کرد پای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و اقتدار این نظام را به رخ جهانیان خواهیم کشید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه در حوزه انقلاب اسلامی تلاش شده و خود دانش‌آموزان به باور عمیق ارزش‌های انقلابی رسیده‌اند، افزود: برپایی نمایشگاه‌ها، برگزاری جشن تکلیف سیاسی ویژه رأی‌اولی‌ها، هر مدرسه یک ستاد دهه فجر، پویش استانی سربازان راه سلیمانی، شب‌شعر، حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و ... برخی از برنامه‌های شاخص دانش‌آموزان مدارس استان در این دهه است.

همخوانی سرود ملی، سرودخوانی دانش‌آموزی، خوانش متن با موضوع فجر انقلاب به زبان سمنانی و ... از دیگر برنامه‌های این آیین بوده است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار