رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گلستان برگزاری کنگره و اجلاسیه‌ها را قدمی مهم برای الگو سازی شهدای دانشجو معلم در سطح جوامع دانشگاهی دانست.
کد خبر: ۱۱۵۴۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸ 13 February 2024

به گزارش تابناک گلستان، موسی کیخا عصر امروز، ۲۴ بهمن در جمع اصحاب رسانه از قدمت ۱۰۰ ساله دانشگاه فرهنگیان خبر داد و افزود: از سال ۱۳۹۱ دانشگاه فرهنگیان با این نام شکل گرفت به طوری که هر استان دارای دو پردیس دانشگاهی در مرکز استان و واحد‌های دانشگاهی ذیل پردیس‌ها در شهرستان‌ها شد.

وی با بیان اینکه آینده هر کشور به آموزش و پرورش آن بستگی دارد، عنوان کرد: آینده کشور ما از معبر دانشگاه فرهنگیان عبور می‌کند چرا که بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی پذیرش تمامی معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گلستان از مهارت آموزی ۵ هزار معلم مدارس غیرانتفاعی برای نخستین بار خبر داد و گفت: از امسال تمامی معلمین در قالب طرح‌های ضمن خدمت تحت نظر دانشگاه فرهنگیان به مهارت آموزی می‌پردازند.

کیخا، معلم را محور تحول و دانشگاه فرهنگیان را از آن جهت که شخصیت معلم را می‌سازد مهم و پر اهمیت دانست و اذعان کرد: معلم باید مهارت‌های مختلفی را بر اساس ساحت‌های ۶ گانه فرا گیرد تا بتواند وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد.

وی به مسئولیت‌ها و ماموریت‌های هر ساله دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و توضیح داد: دانشگاه فرهنگیان کار‌های تحولی متعددی اعم از برگزاری طرح معراج در بحث نماز و جشنواره اقوام را در راستای کار خود قرار داده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گلستان با اتکا بر سخن رهبری که فرمودند «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» الگوبرداری دانشجویان را از شهدای دانشجو معلم امری مهم خواند و ادامه داد: حضور شهدای دانشجو معلم در جبهه‌های حق علیه باطل نشان از این می‌دهد که شهدای گرانقدر آگاهانه این مسیر را انتخاب کرده‌اند.

کیخا برگزاری کنگره شهدای دانشجو معلم در کشور را از راه‌های الگوسازی شهدا برای دانشجویان برشمرد و افزود: لازمه برگزاری این کنگره تشکیل اجلاسیه‌ها در همه استان‌ها است.

وی از اقدامات برگزاری اجلاسیه و شروع کار در اسفند سال ۱۳۹۹ خبر داد و تصریح کرد: تمامی امور اعم از آمارگیری، صحت سنجی و آرشیو اطلاعات به دست آمده از شهدای دانشجو معلم، دیدار و مصاحبه با خانواده‌های آنان و برگزاری یادواره‌های شهدا توسط دانشجویان صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گلستان پردازش به کار‌های هنری را پراهمیت دانست و عنوان کرد: در این راستا تولیدات رسانه‌ای متعددی نظیر نماهنگ، موشن گرافی، مستند مصاحبه‌ها، برگزاری مسابقات و جشنواره‌های مختلف با محوریت شهدای دانشجو معلم و نام گذاری فضا‌ها و کلاس‌های دانشگاه فرهنگیان به نام موذن شهدای دانشجو معلم صورت گرفته است.

کیخا تالیف چهار کتاب فرهنگ نامه شهدا دانشجو معلم، سبک زندگی شهید محمود کیا، سبک زندگی شهید غلامحسین عاطفی‌نژاد و ۳۰ شهید ۳۰ روایت را از کار‌های مهم در حوزه هنری برشمرد، خاطرنشان کرد: از دیگر امور صورت گرفته می‌توان به خدمات اجتماعی نظیر تشکیل گروه‌های جهادی در سطح استان در ۳۰ مدرسه خبر داد.

وی هدف‌دار انتخاب شدن عدد ۳۰ در این طرح‌ها را عنوان کرد و افزود: استان گلستان مفتخر است که از ۱۰۳۰ شهید دانشجو معلم در کشور میزبان ۳۰ شهید گرانقدر باشد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار