رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان سمنان خبر داد:
به گزارش تابناک سمنان،رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان سمنان برای اولین بار در کشور سرشماری نفوس و مسکن به صورت اینترنتی برگزار می شود.
کد خبر: ۳۰۰۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳ 23 September 2016

به گزارش تابناک سمنان، سعید طاهری پیش از خطبه نمازجمعه این هفته سمنان مشارکت همه مردم در طرح سرشماری نفوس و مسکن را خواستار شد و گفت : سر شماری نفوس و مسکن کامل ترین و موثر ترین شیوه برای جمع آوری امار و اطلاعات خانوارها و برنامه ریزی کشور است.

 

طاهری کاهش هزینه سرشماری و در نظر گرفتن زمان بیشتر برای خانوار ها جهت ارایه آمار و اطلاعات را از مزیت های این طرح به روش اینترنتی اعلام کرد و گفت: اگر بنا به هر دلیلی خانوارها موفق به ثبت اطلاعات خود به شیوه اینترنتی نشوند می توانند در مراجعه حضوری ماموران سرشماری که پس از پایان سرشماری اینترنتی انجام می شود نسبت به ارایه آمار و اطلاعات فردی اقدام کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان سمنان تصریح کرد : برای سرشماری نفوس و مسکن سال 95 ، براساس پیش بینی های صورت گرفته 40 درصد جمع آوری اطلاعات خانوارها به صورت اینترنتی و 60 درصد به صورت سنتی است.


طاهری ادامه داد : تصمیم گیری در هر کشوری رابطه مستقیمی با برخورداری از اطلاعات دقیق و شفاف دارد و دولت تمامی توان انسانی و مالی را برای به دست آوردن آمارهای شفاف به کار می گیرد.
وی اظهار کرد: محرمانه بودن اطلاعات از ویژگی های عمده سرشماری است و برنامه ریزی برای فراهم کردن نیازهای مختلف مردم در راستای به دست آوردن اطلاعات کلی از سرشماری ها خواهد بود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان سمنان در پایان متذکر شد: ارائه کد ملی سرپرست خانوار و کدپستی منزل مسکونی در زمان سرشماری های الکترونیکی و سنتی ضروری است.
شایان ذکر است استان سمنان حدود700 هزار نفر جمعیت دارد وطرح سرشماری نفوس و مسکن روز شنبه سوم مهر در سراسر کشور آغاز می شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار