عضو فراکسیون امید مجلس:
عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه عدالت‌محوری در دولت قدری فراموش شده بود، گفت: مصوبات مجلس دولت را متوجه بی‌عدالتی‌ها کرد.
کد خبر: ۴۰۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ 08 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، احمد همتی امروز در گفت‌وگویی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» و تأکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر دو مقوله تولید و اشتغال تأکید فراوانی دارند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر تأکیدات زیادی بر اقتصاد داشتند و دغدغه ایشان توسعه اقتصادی بوده است؛ تأکیدات مقام معظم رهبری این را گوشزد می‌کند که بدون توسعه اقتصادی در هیچ حوزه‌ای توسعه و پیشرفت نخواهیم داشت.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پایه‌های اقتصادی نخست برای برداشتن هر گامی باید محکم باشد، اضافه کرد: باید از دستورات مقام معظم رهبری پیروی کنیم و تمام تلاش خود را برای تکیه بر منابع داخلی به کار گیریم.

همتی با بیان اینکه شرایط در سال ۹۶ بهتر از سال‌های گذشته است، تصریح کرد: نیروهای خودمتخصص و با تجربه داریم و به‌طور نسبی روابط بین‌الملل بهتر شده است و همان اصول پنج‌گانه مورد تأکید مقام معظم رهبری در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی مانند درون‌زا بودن و برون‌نگر بودن و دانش‌بنیان بودن و عدالت‌محور بودن باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه علم و عقلانیت باید در کشور در شاخه دانش‌بنیان بودن محتوای اقتصاد مقاومتی حاکم شود، اضافه کرد: بدین معنا که کارها باید علمی پیش برود و در برنامه‌ریزی‌ها و در زمینه بودجه باید نگاه علمی حاکم باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی مصوبات خوبی در راستای عدالت اجتماعی و اقتصادی و مردم‌محور بودن داشته است، افزود: حضور مردم باید در تمام صحنه‌ها پرشور باشد تا با تکیه بر آن به سمت رونق در تولید و اشتغال حرکت کنیم و امیدواریم با وجود زمینه‌های موجود در سال ۹۶ این اتفاق بیفتد.

همتی با بیان اینکه در زمینه درون‌زایی تمام سعی بر این بوده است که خود مردم و نیروهای داخلی پای کار باشند، تصریح کرد: تحقق این مهم منوط بر این است که بستر مناسب فراهم و از باندبازی‌ها جلوگیری شود.

وی تأکید کرد: با مصوباتی که در مجلس شورای اسلامی داشتیم، شفاف‌سازی در حوزه‌های مختلف ایجاد خواهد شد و نقش مردم در این راستا نسبت به گذشته، پررنگ‌تر خواهد شد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حوزه روابط بین‌الملل در گذشته مخدوش شده بود، تصریح کرد: طی سال‌های اخیر شرایط بهتر شده و به سمت و سویی حرکت می‌کنیم که اعتماد بین‌المللی به شکل متقابل در حال ایجاد شدن است.

همتی با بیان اینکه تصمیمات به سمت و سویی می‌رود که علمی‌نگری و عقلانیت در اجرای برنامه‌ها و طرح‌ها حاکم می‌شود، خاطرنشان کرد: عدالت‌محوری از طرف دولت مقداری فراموش شده بود؛ اما مصوبات مجلس شورای اسلامی و برگزاری جلسات مکرر با دولت‌مردان سبب شده است تا آن‌ها متوجه شوند و به بی‌عدالتی‌ها بیشتر توجه کنند و جلوی آن را بگیرند؛ مصوبات مجلس شورای اسلامی با موافقت دولت‌مردان روبه‌رو شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار