همزمان با آخرین روزهای فروردین ماه۹۶؛
همزمان با بیست و یکمین روز از فروردین ماه ۹۶، نگاهی به سامانه‌های هواشناسی نشان می دهد که ورود ابرها به استان سمنان در روزهای آتی باعث کاهش اندک دما و وزش باد خواهند شد.
کد خبر: ۴۰۵۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 10 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، سامانه هواشناسی استان سمنان طی روزهای دوشنبه و سه شنبه ورود سامانه کم فشاری را به دیار قومس نشان می دهد که هرچند بارش زا نیست اما کاهش دو تا سه درجه ای دما و وزش باد به خصوص در ارتفاعات و شهرهای دامغان و دیباج، شاهرود و مجن را به همراه خواهد داشت.

آب و هوا

هم اکنون آسمان شهرهای سمنان، شهمیرزاد، آرادان، شاهرود، میامی و گرمسار ابری است و تنها دامغان، دیباج، امیریه و مجن هستند که نور طلایی خورشید بهار کوهپایه های البرز را به نظاره می نشینند، همچنین دمای هوای سمنان در ساعات صبح دوشنبه ۲۱درجه بالای صفر عنوان می شود و پیش بینی هواشناسی برای این شهرستان طی امروز و فردا کاهش یک تا سه درجه ای دمای هوا، وزش باد و احتمال رگبار پراکنده در ارتفاعات بیان شده است.

شاهرود نیز شرایط مشابهی دارد، آسمان این شهر ابری است و دمای هوا ۱۸درجه بالای صفر گزارش می شود برای این شهر نیز طی ساعات آتی وزش باد، افزایش ابرها و در ارتفاعات بارش باران پیش بینی می شود که مشابه این وضعیت در میامی نیز رخ خواهد داد، هم اکنون دمای هوای میامی ۱۹درجه بالای صفر است و وزش باد به خصوص در بخش هایی از میاندشت از هم اکنون آغاز شده است.

دامغان ۲۰درجه بالای صفر است ابرها هنوز تمام آسمان را نگرفته اند اما طبق پیش بینی هواشناسی ممکن است تا فردا ابرها بر پهنه نیلگون آسمان بهاری صد دروازه استیلا پیدا کنند هرچند برای دامغان بارندگی پیش بینی نشده اما وزش بادهای خیلی شدید شمالغربی و همچنین غبار محلی در زمره پیش بینی های هواشناسی برای این دیار است.

گرمسار هم اکنون دمای هوای ۲۲ درجه بالای صفر را با رطوبتی نسبتا بالا و هوایی ابری تجربه می کند که این امر باعث پیدا شدن شرایط شرجی در این شهرستان شده است، همچنین طبق پیش بینی هواشناسی وزش باد شدید در گرمسار از اواسط روز دوشنبه آغاز و تا پایان روز سه شنبه ادامه دارد، گفتنی است شرایط آردان نیز کاملا مشابه گرمسار گزارش می شود تنها با این تفاوت که دمای هوای آردان در روزهای دوشنبه و سه شنبه، سه تا چهار درجه از گرمسار خنک تر خواهد بود.

در پایان باید گفت هوای غالب نقاط استان سمنان در روز دوشنبه و سه شنبه معتدل خواهد بود و از ساعات غروب روز دوشنبه آسمان هشت شهرستان دیار قومس تمام ابری می شود اما پیش بینی مبنی بر بارش باران از سوی هواشناسی صورت نپذیرفته است، همچنین باید گفت وزش باد شدید از دیگر پدیده های هواشناسی استان طی روزهای جاری و آتی است که این امر تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار