نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس:
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت بیش از ۱۱ میلیون نفر از افراد جامعه برای اولین بار تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.
کد خبر: ۴۱۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷ 01 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، احمد همتی در همایش هفته سلامت که ظهر دوشنبه در سالن فرهنگسرای باران سرخه برگزار شد، بیان کرد: مقوله سلامت،بهداشت عمومی و فردی جامعه همواره یکی از موارد مهم در سطح جامعه و سیاست های کلان کشور بوده که برای اولین بار در دولت، این مقوله مهم در سطح جامعه در اولویت های اصلی قرار گرفت که باعث توجه ویژه و بسیار جدی توسط مسئولان به این مهم شد.

احمد همتی نماینده سمنان در مجلس

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین و اصلی‌ترین اهداف طرح تحول نظام سلامت کم کردن هزینه های درمانی و کاهش بار مالی پایداری بهداشت و سلامت در سطح جامعه به خصوص افراد کم درآمد و ضعیف بود، افزود: خوشبختانه امروز با اجرای سیاست های موفق دولت در زمینه سلامت، دغدغه تامین هزینه سلامت و پرداخت هزینه های درمانی از ذهن آحاد اقشار جامعه پاک شده است.

۹۵ درصد مردم تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

فرماندار سرخه نیز در این همایش با بیان اینکه برای اولین بار در ایران بیش از ۹۵ درصد مردم تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند، گفت: طرح تحول نظام سلامت پس از برجام دومین موفقیت و دستاورد بزرگ و شاخص دولت است چرا که بهداشت و سلامت در واقع کلید درهای آینده به روی فعالیت های اقتصادی و پیشرفت های اجتماعی یک ملت محسوب می شود و سلامت جامعه در گرو رعایت اصول بهداشتی است لذا جامعه ای که سالم و تندرست باشد می تواند از منافع خود دفاع کند.

علی مویدی زاده با بیان این نکته که در طول سال‌های پس از انقلاب، بزرگترین و شاخص ترین برنامه های سلامت و بهداشت در سطح جامعه به ثمر نشانده شد، تاکید کرد: رویکرد دولت با اجرای طرح تحول سلامت در کشور دسترسی به خدمات، بهره مندی و حمایت مالی است تا همه بدون توجه به میزان توان مالی از خدمات درمانی و بهداشتی به خوبی بهره مند شوند.

وی کاهش سهم مردم از هزینه بستری از ۳۷ درصد به سه درصد برای روستاییان و شش درصد برای شهرنشینان را از جمله دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت دانست.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار