نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس مطرح کرد
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با اشاره به اعتراضات اهالی کالپوش در هفته‌های اخیر گفت: تأمین آب شرب روستاهای کالپوش اولویت نخست آب سد کالپوش است.
کد خبر: ۴۴۲۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰ 16 June 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از دفتر نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس، سیدحسن حسینی‌شاهرودی در خصوص اعتراضات اخیر اهالی کالپوش برای تخصیص آب کشاورزی از سد کالپوش اظهار داشت: طبق مستندات ارائه‌شده توسط دستگاه‌های مربوطه، آب کالپوش برای مصارف شرب و صنعت پیش‌بینی‌ شده بود؛ اما با توجه به مشکلات آب شرب در نقاط مختلف، دولت اولویت را به تأمین آب شرب اختصاص داده است.

وی افزود: در خصوص سد کالپوش نیز به همین شکل در ابتدا برای تأمین آب شرب روستاهای فاقد آب کالپوش و سپس برای تأمین آب شرب شهرهای شاهرود و میامی اقدام خواهد شد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چنانچه پس از تأمین آب شرب مناطق مذکور، آب مازادی در سد کالپوش وجود داشته باشد که دارد، به امر صنعت و پس‌ از آن کشاورزی منطقه کالپوش اختصاص خواهد یافت.

حسینی‌شاهرودی با تأکید بر اینکه آب سد کالپوش نباید برای صنعت شاهرود و میامی استفاده شود، اظهار کرد: با توجه به مشکل اشتغال در منطقه کالپوش و اینکه بخش صنعت ارزش‌افزوده بیشتری ایجاد می‌کند، آب مازاد سد کالپوش به توسعه صنعت در این منطقه اختصاص خواهد یافت که در این خصوص صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی در اولویت قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه وضع بارش‌های سالانه مطلوب باشد، می‌توان نسبت به تخصیص آب کشاورزی نیز اقدام کرد.

برچسب ها: سد کالپوش ، تامین آب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار