رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان :
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: بیش از 18میلیارد تومان برای راه‌اندازی هشت طرح اقتصاد مقاومتی در بخش جهاد کشاورزی استان در سال 96 سرمایه‌گذاری شد.
کد خبر: ۴۴۹۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴ 29 June 2017
به گزارش تابناک سمنان، سید حسن میرعماد پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: چهار مورد از این طرح ها مربوط به بخش زراعی، سه مورد مربوط به بخش باغی و یک واحد دیگر نیز در بخش دام و طیور است.

وی گفت: علاوه بر سرمایه گذاری ثابت برای این واحد ها ، هشت میلیارد تومان هم سرمایه در گردش اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به آمار تفکیکی سرمایه‌گذاری ثابت این واحدهای تولیدی اظهارداشت: از مجموع سرمایه‌گذاری ثابت ، 95 میلیون ریال آن در بخش دام و طیور، 75 میلیارد و 646 میلیون ریال آن در حوزه زراعی و 11 میلیارد و 651 میلیون ریال آن نیز در بخش باغی است.

میرعماد تصریح کرد: از مجموع 81 میلیارد و 703 میلیون ریال سرمایه در گردش این هشت واحد تولیدی نیز 40 میلیارد و 797 میلیون ریال آن در حوزه زراعی ، 32 میلیارد و 712 میلیون ریال در بخش دام و طیور و هشت میلیارد و 194 میلیون ریال آن نیز در حوزه باغ است .

وی در باره ظرفیت تولید این واحدها خاطرنشان کرد: در صورت بهره‌برداری کامل از این واحدها، سالانه 40 هزار و 486 تن به ظرفیت فرآوری انواع محصولات کشاورزی و دامی در استان سمنان افزوده خواهد.

زمین های کشاورزی استان سمنان 198هزار هکتار و تعداد بهره برداران این بخش هم 44 هزار نفر است.

میزان تولیدات کشاورزی استان سمنان در مجموع بیش از یک میلیون و 660 هزار تن است که شامل 331 هزار تن تولیدات باغی و 734 هزار تن تولیدات زراعی است.

تولیدات محصولات گلخانه ای در استان سمنان 15 هزار و 29 تن است که با توجه به کویری بودن و کمیود منابع آبی، توجه به تولیدات گلخانه ای یکی از راه های برون رفت از مشکلات فعلی بخش کشاورزی سمنان است .

همچنین بیش از یک میلیون و 604 هزار راس دام سبک و 104 هزار و 970 راس دام سنگین در این استان وجود دارد.

تعداد مرغداری های استان سمنان 460 واحد است که از این تعداد 401 واحد تولید کننده مرغ گوشتی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار