به گزارش تابناک سمنان، مسئول موزه‌های اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از آغاز مطالعات راه اندازی موزه بزرگ سمنان خبر داد و گفت: این موزه یازدهمین موزه در استان سمنان خواهد بود.
کد خبر: ۴۹۱۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۴ 11 September 2017

به گزارش تابناک سمنان، سروش هاشمی بااعلام این خبر افزود: در حال حاضر مشاور طرح موزه بزرگ سمنان انتخاب شده و در صورت تخصیص اعتبار، این موزه تا 30‌ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: مهندسین مشاور طراحی موزه بزرگ سمنان در سه مرحله کار طراحی موزه را انجام می‌دهند که شامل تهیه طرح محتوایی موزه، تهیه طرح‌های مقدماتی و اجرای معماری و تهیه طرح تجهیز و معماری داخلی و موزه آرایی است.

وی گفت: این موزه در زمینی به وسعت یک هزار و 200 متر مربع و با زیربنایی بالغ بر دو هزار و 500 متر مربع و در چهار طبقه ساخته می‌شود که شامل مخازن امن، آزمایشگاه‌های مرمت آثار تاریخی، سالن‌های نمایش آثار، گالری نمایشگاه‌های موقت، بخش اداری و … است.

وی با اشاره به اینکه هزینه راه‌اندازی این موزه بیش از 25 میلیارد ریال است، افزود: این موزه در خیابان شهید رجایی، جنب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و فرهنگسرای کومش سمنان ساخته می‌شود.

مسئول موزه‌های اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: در حال حاضر 10 موزه زیر نظر میراث فرهنگی استان سمنان فعالیت دارند که شامل موزه عشایری ایل سنگسر و موزه سنگ و فسیل در مهدی‌شهر، موزه مهر و سکه و موزه گرمابه پهنه در سمنان، موزه عرفان شرق بسطام، موزه باستان شناسی و مردم شناسی و موزه آب در شاهرود، موزه تاریخ شهر دامغان و باغ موزه علم و صنعت و موزه اقوام در گرمسار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار