به گزارش تابناک سمنان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از انجام یک هزار و 996 مورد بازرسی از واحدهای صنفی این استان در پنج ماه اول امسال با هدف مقابله و مبارزه با قاچاق کالا خبر داد .
کد خبر: ۴۹۳۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳ 12 September 2017

به گزارش تابناک سمنان، بهروز اسودی با اعلام این خبر اظهار کرد: این بازرسی‌ها در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه و حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی طی پنج ماه گذشته و با بهره‌گیری از ظرفیت بازرسان مستقر در این سازمان و ادارات شهرستان های تابعه صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: در این بازرسی‌ها که توسط بازرسان سازمان و دستگاه‌های نظارتی حاکمیتی در حوزه نظارت بر بازار و از جمله دستگاه‌های کاشف موضوع ماده (36) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام شده است تعداد یک هزار و 996 مورد بازرسی طی گشت‌های مشترک با دستگاه‌های ذیربط صورت گرفته است که از این تعداد بازرسی، 104 فقره پرونده تخلف تنظیم شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: عمده‌ترین کالاهای مکشوفه مربوط به گروه‌های کالایی آرایشی و بهداشتی، مواد دخانی، مواد غذایی، تلفن همراه، سوخت، آرد نان و …است.

اسودی از تشکیل 104 فقره پرونده تخلف به ارزش ریالی 586 میلیون و 778 هزار ریال در این راستا خبر داد و اضافه کرد: این پرونده‌ها جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی با اشاره به فراوانی کشفیات قاچاق در سطح استان طی پنج ماه گذشته تصریح کرد: در این مدت 22 هزار و 775 قلم کالای قاچاق از سطح واحدهای صنفی استان کشف و ضبط شده است که از این تعداد یک‌هزار و 53 قلم آرایشی، 453 بسته مواد دخانی ، 6100 عدد مواد غذایی ،14 هزار و 360 لیتر سوخت و مابقی سایر اقلام کالایی قاچاق بودند.

وی با اشاره به تلاش‌های دولت در حمایت از تولید ملی و برنامه ریزی مدون و مستمر در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: استان سمنان به لحاظ قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی و عبور کالاهای ترانزیتی، با هم اندیشی تمامی دستگاه های اجرایی و اعضای کارگروه حمایت از تولید، شرایط جهت قاچاق کالا سخت و فضا برای این کار محدود شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار