یک متخصص تغذیه:
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: پس از ورزش از خوراکی‌هایی استفاده کنید که سرشار ازویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها، پروتئین خالص و چربی‌های سالم باشند.
کد خبر: ۴۹۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۴ 13 September 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدی شادنوش متخصص تغذیه و رژیم درمانی، در خصوص این باور که بلافاصله بعد از ورزش نباید غذا خورد اظهار کرد: پس از ورزش، باید حتما غذا خورد تا بدن به ترمیم و بازسازی خود بپردازد.


وی افزود: خوردن غذا یا میان وعده سالم و مغذی، مواد خام لازم را که سلول‌ها برای بازسازی خود به آن‌ها نیاز دارند در اختیار بدن قرار می‌دهد و برای اینکه بهترین نتیجه را از ورزش خود بگیرید، پس از ورزش باید از خوراکی‌هایی استفاده کنید که سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها، پروتئین خالص و چربی‌های سالم باشند.


وی در خصوص مصرف انواع میوه برای کنترل وزن بدن افراد گفت: میوه مانند شیرینی خاصیت چاق کنندگی دارد و برای کنترل وزن نیازی به اجتناب کامل از مصرف میوه نیست؛ حتی برخی از تحقیقات حاکی از آن است که میوه‌ها در مقایسه با سبزیجات، قدرت بیشتری در کاهش وزن دارند، اما نباید در مصرف آن‌ها زیاده روی کرد.


این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به این که مصرف چربی باعث چاقی می‌شود بیان کرد: برخی از چربی‌ها در کنار خاصیت چاق کنندگی باعث سیری هم می‌شوند بنابراین در وعده‌ها و ساعات بعد، افراد غذای کمتری می‌خورند.


شادنوش یاد آور شد : چربی‌های منابع گیاهی مانند روغن زیتون، آووکادو و مغز‌ها، هورمون ضداشتها را افزایش می‌دهند که این نوع چربی‌ها سبب کاهش التهاب در بدن و افزایش متابولیسم می‌شوند.

برچسب ها: ورزش ، تغذیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار