مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به 100 رتبه اول تا سوم کشور در حوزه پرورشی مربوط به استان سمنان، گفت: استان در مقایسه با سال 92 رشد 270 درصدی داشته است.
کد خبر: ۴۹۵۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰ 18 September 2017
به گزارش تابناک سمنان، محمدرضا جهان روز دوشنبه در نشست خبری اعلام طرح مهر در اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، افزود: 2 هزار و 500 آموزگار در مقطع ابتدایی 120 هزار ساعت و بقیه معلمان 65 هزار ساعت به منظور آشنایی با کتاب های جدید آموزشی 360 دوره آموزشی را فراگرفتند.

وی با بیان این که کلاس اولی های استان سمنان از نظر آمادگی تحصیلی و روانی برای ورود به مدرسه مورد سنجش قرار گرفتند، تصریح کرد: سنجش با کمک دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با پوشش 100 درصدی انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اجرای 32 هزار و 500 مترمربع آسفالت، 80 هزار و 500 مترمربع ایزوگام و توزیع هشت هزار و 200 قلم تجهیزات در مدارس برای سال تحصیلی جدید، خاطرنشان کرد: مجموع اعتبارات هزینه شده در این حوزه 100 میلیارد ریال بود.

وی تصریح کرد: اداره کل نوسازی مدارس در طرح هجرت سه 53 مدرسه را تعمیر و بازسازی کرده است.

وی گفت: در تابستان امسال در قالب طرح مهر بیش از 180 هزار ساعت کلاس آموزشی ضمن خدمت با هدف توانمندسازی معلمان برگزار شد.

وی با اشاره به این که آموزش و پرورش استان سمنان در 2سال گذشته در برپایی نماز دانش آموزی دستگاه برتر شناخته شده است، افزود: در سه سال گذشته سال تحصیلی با شعار نماز آغاز شده و شعار سال تحصیلی 96-97 نماز، ورزش، مهارت، راز و رمز سعادت نامگذاری شده است.

وی افزود: استان سمنان در جذب پایه پیش دبستانی با پوشش بیش از 87 درصد رتبه اول کشوری دارد.

جهان با اشاره به این که استان سمنان با در نظر گرفتن پراکندگی جمعیت و با ضریب پوشش دانش آموزی 1.2 در هر کیلومترمربع، کمترین بازمانده از تحصیل در پایه ابتدایی دارد، افزود: ضریب نفوذ آموزش و پرورش در عمق روستاهای استان بسیار بالا است.

وی با اشاره به همزمانی آغاز سال تحصیلی با هفته گرامیداشت دفاع مقدس و ماه محرم، نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت اجرای طرح غنچه ها ورود بیش از 10 هزار نونهال به پیش دبستانی ها در بیست و هشتم شهریور را برخی از برنامه های آغاز سال تحصیلی برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار